Lina bakar

Tänka sig... att jag sitter som fastklistrad i soffan framför "hela sverige bakar" på torsdagar... :-) Wierd hhö??

Vilket toppen program! Helt i min smak. Få tips, råd och kunskap! Jag tar till mig vart enda litet ord. Tänk om jag skulle ha gått bagarelinjen eller nått... Istället för internationell ekonomi och politik... Oj då kanske jag hade kommit någon vart här i livet..?!

Kom att tänka på en sak... Är det kreativiteten jag får utlopp för i mitt bakande? Eller varför tycker jag att det är så förbaskat kul?? Det kan ju inte vara bara för att få äta sött?! Nej då, det här intresset är mer genuint än så... Jag mår dåligt när jag tvingar mig själv att inte baka. Det är själva rörandet, kärleken man ger ingridienserna och energin man lägger i utförandet... Ja så är det!

Övning ger färdighet. Jag har i snart 15 års tid bakat kladdkaka och har prövat mig fram till det mest magnifika receptet. Lite granna Lisas barndomskök, farmors tuch och mina egna smaklökar som söker efter d e n d ä r klockrena kladdchoklad känslan! Det receptet tänker jag delge er här på bloggen. Den kladdkakan har alla rätt att förlusta sig av/på!! Den ger hjärtat och själen en underbar chokladdos så att det räcker och blir över ;-)

Håll till godo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0