En dikt från förr

Till en person som jag håller kär.
Du vet vart jag finns, och det är här.

Du tynger mig inte alls med ditt.
Mitt är ditt och ditt är mitt! 

Det är tungt att se dig allting bära
Ös över mer än hälften på mig, jag tar det så gärna! 
Så att packningen blir lättare uppepå din rygg
så att du ändå mitt i allt kan känna dig lite trygg
Så att du väljer rätt beslut, 
som blir så viktiga tillslut.

Livet är en enda stor lära
och att få leva det med dig, är en ära.
Att dela erfarenheter, skratta och prata ut
Om ditt och mitt liv, kommer aldrig att ta slut.

Jag vet att du tycker att jag är fjantig
men jag tänker hålla på tills du blir tantig :-)
För det är så länge vi kommer att vara
Du och jag min rara :-)

Du vet vem du är och att du älskad är.

Amen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0