Träning ska vara kul

Jag önskar att jag tyckte det var roligt att lyfta skrot. En av mina högre drömmar är att tycka att löpning vore kul. Man får ju rätt så slank och fin kropp på köpet.
Men nej!

Antingen tvingar man sig själv att tycka det är kul... och så blir det något halvdant av det hela..( been there done that, toooo many times)
Eller så utövar man sån träning man tycker är kul.
Alltid finns det något för alla.
Då borde man nöja sig med det och ta det för vad det är, i stället för att tänka allt annat man "borde" träna...

Just nu gör jag det jag tycker är roligt. Spelar innebandy helt enkelt.
Just nu spelar jag i Rimbo IBK. Resterna av mitt lag från Roslagen gick dit, så det föll sig naturligt att hamna där.
Vi spelar i div 3. Det går sådär.
Men det är kul att spela och jag älskar lagsport :-)
Senaste matchen här mot Storvreta torskade vi med 7-3. Dom var strået vassare än oss. Dom var även samspelta mycket bra.
MEN, the big but.
Vi/ jag fick så mycket spö! Asså hade det varit utanför planen hade jag gjort en polisanmälar på direkten. Dessutom var det ett ungt lag (?) Det känns som något slags gererationsbyte av något slag.
Det hör väl inte till sporten att köra upp armbågen hårdare än hårdast i revbenen? Knyckla in klubban mellan knäna och dra åt? Eller varför inte höfta en över sargen när spelet inte ens är i närheten.
Fy skam!
Går jag in i en närkamp är det för att erövra bollen. Aldrig i livet att jag skulle tänka ut första bästa sätt att smärta motståndaren på...
Aldrig!
Jag är inte av sån sort...
Därför blir jag så förbannad, när det inte spelas innebandy på planen... Utan annat massa jäkla trams.
Ännu värre är det när föräldrar sitter och hejjar på sånt här trams!
Nä, skärpning innebandyfolk!!

Hmm. *harkel*

Träning ska vara kul, då vill man utöva det ofta och det är då det blir till en livsstil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0