Någonting har hänt

En förändring har skett.

Efter ett helt år av sömnbrist till följd av zoombievarning har någonting hänt.
Anton har i ett års tid vaknat minst 2-4 ggr/ natt och velat ha mat. Ibland har han somnat om och ibland inte...
För att inte tala om larmtiden. Sov jag någonting alls då?
Sen upp med tuppen!
Lämna Elliott på dagis och sen har jag knappt kunnat planera in någonting för att det enda jag jag tänkt på är när jag ska få somna igen.

Men nu :-)
Han somnar som vanligt vid 19. Då gnussar han sig i öronen, precis som Elliott gjorde, letar upp sin filt och napp och gör oss medvetna om att flaskan ska serveras inom 10röda.
Pronto!

Sen snuttar han flaska i sängen, ombytt och klar. Ibland läser jag några rader ur en bok, lossas att tittutkaninen berättar en historia eller bara står och pratar med honom i några minuter.
Säger godnatt och skjuter igen dörren.
Ibland vid tvåtiden kan man behöva gå in och stoppa i nappen... Och ibland vill han ha välling vid 6 och sedan upp vid 07.30.

I fyra hela nätter har det varit på det här viset.
Önskar önskar att det kan förbli så här. För vilken energi man har!
Sova?
Nej!
Det gör man på kvällen ;-)

Underbart!

Alltså ett helt år utan ordentlig sömn. Trodde jag knappast var möjligt.
Elliott sov ju 10 timmar i streck från att han var 3-4 månader. Det var plättlätt!
Men det här??

Man kan inte förstå sömnbrist förrän man är där och upplevt den.
Lite för lite sömn är kaos när man redan ligger på minus minus minus kontot.

Men nu, nuuu kommer allt bli bra igen :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0