Nytt jobb

Japp så är det!

Jag har fått ett nytt jobb :-)

På polisstationen här i Norrtälje. Kunde man väl aldrig tro ;-)
Jag - på en polisstation? Ha ha
Min puls som gått upp i hundranittiotusen såfort mitt norra öga skådat den målade bilen och jag har fått ett begär av att raskt vända om.
Att beblanda sig med poliser verkade onödigt. Säger dom hoppa på ett ben och grymta som gris så gör man ju det?!
Det kallas makt!

Sen råkade jag springa på J. Han döljde det till en början, men sen kröp det fram att hans högsta önskan var att bli polis.
Och då var jag redan fast ;-)

Jag har med tiden vant mig och har fått träffa hans kollegor. Fast dom har oerhörd makt och monopol på att få använda våld när situationen kräver, så är dom också människor?!

Jag ska svara i telefonen på 114 14. Ta upp polisanmälningar som inte är akuta pågående brott.
Det kan vara allt ifrån stölder, kvinnofridsbrott, bedrägerier och våldtäkter.

Det hela börjar med en treveckors utbildning på polishögskolan.
Plugga? Det var ju nästan 10 år sedan... Ha ha ha ja det här blir spännande :-)
Eftersom att man har möjlighet att ringa närsomhelst på dygnet kommer även jag att jobba närsomhelst på dygnet.
Skiftarbete kallas det.

Wihooo snart tar det fart!!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fan vad najs!! Lycka till!!

2012-04-20 @ 17:26:24
URL: http://sofiaineast.blogg.se/
Postat av: Lina Berg

Än en gång Grattis... Det kommer bli bra!

Ha en mysig kväll önskar vi ifrån Näsbypark ;) KRAM

2012-04-20 @ 20:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0