Mening med livet

Går du runt och funderar på det? dagligen? nån gång per vecka? en gång i månaden? I någon djup svacka någon gång per år? Aldrig?

Visst har jag väl tänkt tanken. Men har aldrig riktigt fördjupat mig i den.
Nu är svaret en självklarhet, utan att behöva grubbla värst mycket. Meningen med livet är att få mänskligheten att leva vidare. MEN! riktigt så enkelt är det inte...

Möta man - woopiwoop i sänghalmen - gravid - bära barnet - föda barnet...
Rätt enkelt!

Men meningen med livet som förälder är att uppfostra dina barn till stabila, trygga, välmående, utvecklande individer. Som i sin tur kan leverera vidare till nästa gereration vad som är rätt och fel här i livet.
Det, mina vänner, är ingen dans på rosor... önskar att det fanns en manual att följa... eller kommer man långt på bara sunt förnuft?

I en bok vi fick när Elliott föddes skulle vi skriva i vad vi tyckte och tänkte om allting kring graviditeten och föräldraskapet. En mammasida och en pappasida... På frågan hur jag vill vara som mamma skrev jag : Bestämd men ödmjuk och rättvis.
Jag tycker att det stämmer rätt så bra in på min mammafilosofi.

Vad har ni för förälderfilosofi?

Kommentarer
Postat av: Anna

"Möta man - woopiwoop i sänghalmen - gravid - bära barnet - föda barnet...

Rätt enkelt!"



Vill bara påpeka att det för alla inte är "rätt enkelt"..



2011-10-24 @ 19:29:04
Postat av: Hanna

tycker det låter som en bra filosofi.. :)

vet inte hur min är.. men något åt det hållet också :)



hur är läget annars? tänker på dej ofta och att jag ska höra av mej men blir inte av någon gång.



kramis

2011-10-24 @ 21:46:38
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Nej, Anna det är inte "rätt lätt" för alla. Men det jag ville komma till var att "efterarbetet" är 100 gånger hårdare jobb ändå... :-)



2011-10-24 @ 22:31:18
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0