En vårdag i min barndom

Igår tog jag med mig grabbarna och åkte till Morfar i Storvreta.
Elliott älskar att vara där. Massor med barn ute på den bilfria gården, knappt 100 m till affären, tre till fyra lekplatser inom en radie av 200 meter. (bor nära skola och dagis).
Men bäst utav allt Morfar.

Han tillåter att man häller ut en stoor back med lego på gräsmattan och bäst av allr är väl att han tycker att det är precis lika roligt som Elliott att bygga med lego.




Lekstugan blir 17år i år ♥
Den byggde pappa oh morfar till mig.. okey då, OSS! ;-)





Joråsörrusatt, arkitekten själv dök ner där bland sitt gamla lego och se vad hon åstadkom.
Välkomna hem till oss :-D





Sen promenerade jag förbi min barndomskompis Madde. Hon har valt att bosätta sig i Storvreta med sin familj. Jag förstår henne. Rena drömmen om man har barn. Det syns att fler folk börjar inse det. Priserna är skyhöga och det byggs hus som aldrig förr.

 


Elliott har även bekantat sig med en av Stjärnvägens igenkottar som tagit sig en tupplur under Morfars trall.
Men det är bäst att hålla sig på vakt, en bit i från.




En kanon-toppen-dag ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna Maria

å så mysigt! vilken härlig dag! :D

2011-05-08 @ 17:54:55
URL: http://sannamariasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0