Inte lätt att vara jag

Ibland är det svårt att vara jag.

Det krälade en larv på min handduk i godan ro. Schas schas, öppnade dörren och skakade av det lilla livet i kylan utomhus. Där borde det vara Thats it! Men nej. Hur hamnade den på min handduk i badrummet?
Vad gjorde den där undrade Elliott!?
Ja, jag vet inte.
Den lever i skogen mamma.
Ja, men nu är ju skogen frusen.

Hur fasiken har den kommit in hit? Det kanske finns fler?? Jag ser till att skaka av alla handdukar som hänger i badrummet, nej ingen mer larv. Tänk om mamma och pappa larv har boat sig i vårat linneskåp under vintern. Bläää, äckligt!
Jag river ut varendaste liten tygbit i skåpet. Inspekterar noggrant och kommer fram till att det enda dom bor där inne är alla våra olika handdukar. Börjar planera att köpa nya finare i samma färg. Jag vek in allt igen och funderade på att ta tag i alla lakarn också nu när jag ändå var igång.

Där höll mina tankar på larven att sväva bort, men så kom jag på mig själv. Ska jag behöva skaka varenda handduk framöver nu för att slippa mosa en larv mellan fingrarna när jag tvättat händerna?

Jag började inspektera taket... Kan den ha ramlat därifrån? Jag ställde mig på en stol för att se ett eventuellt hål som skulle passa en larvkropp. Men nej. Hålfritt! Ok jag får lov att skaka handduk ett tag framöver...

Nu började lilleman knorra. Vad hade jag gjort av den dyrbara tiden medans han sov egentligen? Jo, gått på larvjakt. Disken, tvätten, dammtussarna, maten och mig själv då? Nu blir allt det uppskjutet till nästa sovbreak.

Nu när jag suttit här och grunnat lite... Kan larven kommit in med katten?

En sak till som är så typiskt mig är att stå och vela mellan saker och ting och sen tillslut blir det galet ändå... Skulle jag köpa en dyrare mascara för att lyxa till det lite!? Ja så blev det.
Jag stod och valde mellan fyra olika som alla hade olika funktion. Tillslut tog jag bara en för att jag orkade inte med velandet längre. Glad i hågen betalar jag i kassan och finner mig sjukt nöjd över både köpet och att jag gjorde någonting åt mitt velande :-)
Dagen efter när det är dags att presentera fransarna för den nya, dyra, mascaran så ser jag att jag köp en BRUuuuuuN variant!! Neeeeej!!!
Typiskt!

Inte lätt att vara jag heller när man är bak-o-man och gotte-gris. Bad combination!
Det ääär ju så kul att baka och sååå otroligt gott att äta ;-)


Kommentarer
Postat av: marih

Ohhh dina semlor är inte att leka med ;)

2011-03-07 @ 21:43:00
URL: http://[email protected]
Postat av: Micaela

Hahaha sådär skulle min syster också göra =P



Tiden går alldeles för galet snabbt....

2011-03-07 @ 21:43:57
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Marita

men guuuud så gott det där såg ut då.. prommis först - fika sen.. eller tvärt om, det gör detsamma för min del... ;) :P hihi..

2011-03-08 @ 00:10:45
Postat av: Malin

Känner igen mig lätt i det där med bakandet och ätandet ;-) Och de där kärleksmumsarna såg ju sjukt gott ut. Blir till att kanske göra sådanna idag :)

2011-03-08 @ 06:49:53
URL: http://napolia.blogg.se/
Postat av: Sanna Marias

jag minns att du beställde en illustration av mig för en tid sen, som jag skulle göra när Anton kommit. Hör av dig :D

2011-03-08 @ 16:00:34
URL: http://[email protected]
Postat av: Caroline

Jag har ett likadant beteende, älskar att baka och tyvärr äta upp det med!:D



Ha en fin dag med mycket bebismys! Kram

2011-03-08 @ 16:35:05
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Caroline

Tack! Jag försöker jobba mycket med kamerainställningarna när jag fotar och sen är jag ju mammaledig och hemma dagtid och använder i stort sett bara dagsljus istället för blixt. Men på kvällen är externa blixten ovärderlig. Jag fotar i RAW-format och importerar till Lightroom och med RAW kan/måste man ju pilla en del med bilderna och det gör jag i det programmet. Jag är verkligen sämst på det tekniska och att efterbehandla bilderna men skulle behöva lära mig mer. Jag har Photoshop men använder det i stort sett aldrig helt enkelt för att jag inte kan det.:D Det finns ju så många häftiga plug-in eller vad man säger. Nu kör jag bara lite på måfå på min okalibrerade skärm! Halva jobbet med att fota är ju egentligen efterbehandlingen.:)



Shit vilket luddigt svar, hihi! Sammanfattningsvis så ja, jag brukar beskära, "lätta upp" och dra i lite reglage på de bilder som behöver det men använder inte någon färdig fix för bilderna. Kram på dig

2011-03-08 @ 17:43:50
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0