Nu fåre va slut på all Drama

Nu får det vara nog!
Hur är det möjligt?

Jag är så jäkla less på all Drama kring den här familjen nu.
Det här är inte ok.
Mitt uppe i allt så spiller jag kokande vatten över mig...

Kokade nappar och nappflaskor och skulle "bara" hälla av vattnet. På nått jäkla vänster lyckas jag få kokande vatten på mage, ljumske och lår. Fiiii farao! Det typ brann i skinnet.
Sen gick allt snabbt. Upp i badrummet, på med vattenkranen. Påväg upp i trappen gapade jag till Elliott att sitta kvar på stolen, visste inte hur mycket vatten som fanns kvar på golvet. Anton som satt i sin stol blev rädd efter mitt iiiiiihhhh skrik och började gråta. Storebror började då nynna på "Bä Bä vita lamm" och allt var lugnt igen ♥
Såklart hade jag varken karl eller bil hemma. Stod i duschen i typ tre minuter innan situationen vart ohållbar. Trippade ner, såg att grannen tvättade bilen och rusade ut till honom. Tur att man bor intill ett par underbara grannar, som tog barnen under sina vingar! Mannen i huset körde mig till Akuten dit jag rusade in och fick hjälp snabbt trots överbeläggning.

Mitt i allt fann jag även några sekunders komik. Mitt FB inlägg.

"Brännskadad och ligger på akuten med Pain relieving burn gel och en doft av eucalyptus fräter i näsan. Ligger tydligen i kryckförrådet, där lampan släcks titt som tätt. Inte lätt att röra sig när man ligger bandagerad så här är det nattsvart. Tack gud för flashlightappen och iphonen!"

Mitt i allt kaos kliver även J innanför dörren till kryckförrådet där jag låg. Uniformerad. Han hade annat att göra i tjänsten just där på akuten. Och här låg jag nu. Skinnet brände och bubblade. Det var känslan iallafall.

Pga den snabba vården av brännskadan så vart den lindrig, var nog inne inom 10 min eller så. Den han inte gå in på djupet utan den är mest ytlig. Idag är det rött och jag typ flagnar. Men läkarna förberedde mig på gigantiska blåsor som jag skulle bandagera och hej och hå. Men inge blåsor än så länge! *phuu*
Det bränner och svider lite... men det är ok :-)

Jag lever ;-P

Men nu snälle gud. Låt mig bara va. Behöver vila.

Mycket vila.

Kommentarer
Postat av: Eva Peva

Sååå glad att du trots alla omständigheter mår bra! Så jäkla impad över att du kan hålla dig så pass lugn och kontrollerad ändå! Duktiga fina Lina!

Ber till alla gudar jag med och håller alla tummar att dramat kan flyttas nån annanstans än hos Östlund-Englund residentet!

Massa pussar och kramar

2011-07-20 @ 14:56:38
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0