Att dö i en dröm

Det var första gången jag verkligen dog i en dröm. Kan inte minnas att jag varit med om det förrut. Det var en rätt så oskyldig död. Men ändå, dö? Det var väl att ta i!?

Vi var och badade med ett par vänner. Jag var lite pisst över att dom gått iväg och spelat minigolf utan mig.
När dom kom tillbaka räckte jag över barnen och nu skulle jag minsann bada. Jag satte mig i en baden-baden stol och började byta om.
Min fräcka baddräkt skulle på. Men det blev bökigare än bökigast och stolen vinglade.
Vips satt jag i poolen och guppade med stol och hela baletten. Barbröstad och hemskt obekväm. Jag sa till J att jag var orolig för att få mjölkstockning nu om vattnet var för kallt.
Sen tog min obekvämlighet över och jag kom på den briljanta idén att dra upp baddräkten, som fastnat nere vid anklarna, i vattnet. Så jag lutade mig framåt och drog med mig stolen ner. Jag tappade bort vad som var upp och ner, men tänkte att jag skulle trycka ifrån med fötterna när jag nådde botten. Men det blev snett och jag fick inte luft. Någon hämtade mig från botten och jag ser en ursuddig vy från poolkanten. Sen blev allt svart och jag dog.... och vaknade.

WTF?? Taskigt.

Nu vart jag ju lite nyfiken på vad detta nu kunde betyda.. hmm!
Så jag googlade upp lite drömtydlingar av alla de slags sidor och de sa samma sak allihop.


"Drömmer man om döden så betyder det tvärtom, pånyttfödelse.
Nya och bra förändringar är på väg!
Bara positivt!"

Nu såhär i efterhand kanske det inte var så illa att dö iallafall ;-) verkar ju ha någonting gott med sig! Och om det bara sker i mina drömmar kan jag göra det flera gånger om, om det nu ska vara så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0