Att verkligen vara Där

Jag bygger pussel med Elliott, badar, spelar spel, klipper och klistrar, busar, kramas, har intressanta konversationer, ser på tv.
Men är jag där?
Är jag verkligen där?

Ja.. kroppsligen. Men inte mentalt fullt ut... alltid.

Ett barn märker sånt. Och nu när han inte kan få den totala uppmärksamheten som förrut, suuuger han ut det lilla minsta han kan få. Jag förstår honom. Jag gjorde antagligen likadant när min syster kom till världen.

En bidragande orsak till att uppmärksamheten inte alltid är så lätt att fokusera är förstås Anton. Han tar stor plats. MEN en annan idiotgrej som kommit smygandes in i vardagen är Iphonen. Jäkla Iphone. Där har ni lyckats apple.

Jag ska bara, undrar vädret i morgon, idiot facebook, inlägg på bloggen, kommentarer, låt mig läsa klart... you name it!

Samtidigt har jag måsten i huvudet. Laga mat, tvätt, röja, bilder, helst skulla jag vilja träffa någon på fika...

Det är skillnad på att finnas där och vara där kroppsligen.

Testa!

Men när man verkligen är Där. Är det underbart! Sagostunden vid nattningen. Då är jag där. DÅ!

Jag tror att det är jätteviktigt att kunna lägga ifrån sig ALLT. Packa ner tankarna i en annan värld, låsa dörren dit och bara befinna dig där, där du är. NU!

Jag ska börja leva mer efter den filosofin.
Jag lovar ♥



När jag skrivit klart inser jag att jag verkligen har fattat innebörden av att Var sak, har sin tid!



Kommentarer
Postat av: Linnea i Alabama

Ditt inlägg fick mig att tänka på detta inlägg http://ladydahmer.se/2011/july/om-narvaro.html



Jag gillar din blogg!



2011-07-13 @ 16:27:13
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: Lina herself

Ja se där! ;-)



Intressant, hon var en dag före mig att tänka lika dant som jag ;-)



Skönt att inte vara ensam om att känna att det är ett "problem".

2011-07-13 @ 17:27:06
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klockrent! Läser detta medans jag ammar min baby. Varför njuter jag inte av min son fullt ut, istället för att surfa runt med mobilen!? /jenny

2011-07-13 @ 19:00:54
Postat av: Linnea i Alabama

det är allas stress, och mammors speciellt tror jag, uppdatering före allt

2011-07-15 @ 07:19:10
URL: http://linneaiusa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0