BM idag

Barnmorskan idag.

Övertrycket i blodet var för högt.
Jahaa...
Ett pinkprov senare visar att det iaf inte var några vita blodkroppar i urinen. (kan isf tyda på havandeskapsförgiftning)
Skönt det då!
Bebben verkar ha det najs och skönt där inne. Hjärtslagen slog som dom ska och huvudet fortfarande fixerat, så han är i startgroparna ;-)

Jag fick en smärre utskällning för att jag inte lämnat arbetet än. Men snart så...

Järnvärdet var kasst. Är man gravid ska man ligga på 120 i värde och jag ligger på 96. Därav min otroliga matthet. Min kropp verkar inte ha förmågan att plocka upp järnet jag tillsätter :-/
Efter lite rynkor i pannan kom BM fram till att det inte var någon idé till någon större åtgärd eftersom att det snart var dags att föda och sen reglerar tydligen kroppen det där efter som.

Magen har under hela tiden följt sin kurva, men till denna gång stack kurvan rakt upp och nu är magen större än vad den var med Elliott. Det känns kan jag säga. Jag vill helst gå och hålla upp magen underifrån. Det är riktigt tungt alltså och ryggen tar stryk.

Fan va jag klagar... så nu kan jag klaga lite till...

Vikten ja... på sex veckor har jag lyckats gå upp 2 kilo. Det tyckte jag var pice a cake med tanke på juletider och så. Jag var nästan lite nöjd, tills jag fick kommentaren "jaha, och vad har du tänkt att ändra i kosten för att slippa gå upp något mer nu då? va? va?"
Jag skyller på vätskan sa jag.
Det är väl nu man egentligen ska tjocka på sig som mest under graviditeten, eller?
Jag vet att jag väger alldeles föööör mycket, men wtf?? Mycket jag kan göra åt det nu? Det mesta gick jag ju upp i mitten av graviditeten.. nästan ett kilo i veckan och det gick inte att hejda det.
Jag mår bara dåligt när hon säger sådär.

Nu har jag nästa tid bokad om 10 dagar och BM sa lite tveksamt att vi ses då. Sen tänkte hon efter, tittade på magen och repeterade igen. Vi ses då!
Jag vill att hon ska ha fel!
Jag vill inte gå dit något mer... inte med något barn i magen iaf.

hejja mig , hejja mig!

Ledsen att det blir depp depp i bloggen rätt så ofta nuförtiden... men den som väntar på något gott ;-)


Jag bjuder på en mysbild istället.
Valborg 2010, typ sista gången J och Elliott fick välja outfiten ihop.
En månjacka från kennedy spacecenter i USA.
Coolt tyckte Elliott och pappan, bombarjacka tyckte mamman.


Kommentarer
Postat av: Anna

Duktig fotograf som tagit bilden ;)

2011-01-17 @ 20:44:13
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hannah

haha han är världens sötaste ändåå! ;)

Lina kämpa nu, de är två till som jag "följt" som fått bebisar nu! Så snart är det tametusiken vår tur!!! :D Din iaf... :p

2011-01-17 @ 22:43:43
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Marih

Nästa sommar (2012) Åker du och jag utan barn 1vecka!!!!! Deal!? Många kramar

2011-01-18 @ 10:21:09
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0