ung kärlek

En dikt från det gamla arkivet...
Läs den med en nypa salt ;-)
jag var inte speciellt gammal...


Du var min kompis, du var min bäste vän

du var den som fick känna till den

Det var en hemlighet för mig

det här med kärleken till dig

Jag visste inte att den funnits här förrän nu,

men nu vet jag att det är du

Det är dig mina tankar svävar kring nu

Hoppas du känner lika som jag gör för dig

så att jag lycklig kan få bli din tjej

 

Jag ser på dig

och du ser på mig

Jag är en helt vanlig tjej,

men när du ser på mig tänds det en låga inom mig

en låga av hopp om ömsesidig kärlek

snälla kan du säga mig då

kan det bli vi två?

Så att vi kan vara lyckliga som få.

 

Du tog min hand

vi tyckte om varann

Men var det bara min låga som brann?

Frågan ställdes i mitt huvud några gånger

till slut kände jag ånger

Har jag gjort något jag inte borde gjort?

Men det är svårt att få det ogjort

Men det är lätt att vara efterklok

men gud vilken tok

Jag borde ha fattat direkt att vår kärlek bara var en lek för dig

hur kunde du göra så mot mig?

Jag borde inte ha avslöjat min hemlighet för dig

då kanske du fortfarande tyckt om mig.

 

Vi var tre

Du, Jag och Vänskapen

Vi är fortfarande tre

Jag, Sorgen och Saknaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0