härliga helg, ta inte slut!!

Nu ska ni slippa mina animeringar för ett tag framöver.
Det var bara en fas jag var tungen att ta mig igenom... ha ha ha

Helgen har varit närstintill perfekt.

J åkte och arbetade i fredags och kom hem på lördag morgon. Övertid, såklart, vad annars? När han kom och la sig gick resten av familjen upp. Jag packade, sminkade mig, klädde på oss, fixade frukost och packade in oss i bilen. Jag han inte med att fixa håret eller måla naglarna, men det fick gå ändå.
Jag lämnade pojkarna hos farmor, ammade och drog iväg mot Uppsala.

Det var första gången jag lämnade ifrån mig Anton. Jag grääääät mig igenom resan mellan Norrtälje till Rimbo. Mitt hjärta skrek. Han är ju så sjukt mamma-kär ♥
Han är ju min vardag, mitt liv. Men det var ju bara till kvällen, det dör ingen av oss av.

Jag tycket att jag hade god tid på mig, men väl framme på IKEA vart det en toksnabbis igenom hela varuhuset där jag slet åt mig det jag skulle ha + en massa annat som kom ivägen såklart, á 650kr.

Bla denna för 189:-
Rätt nöjd.



Sen bar det av... mot parkeringshuset Grimhild. Det vet jag vart det ligger. Mitt emot busstationen typ. Körde förbi Bolandsskolan i godan ro och ner mot korsningen där jag skulle svänga vänster för att sedan ta höger in på, är det Kungasgatan? aja.. förbi Lindvalls cafe iallafall.
Men NÄHÄÄÄ!?!? Här har det visst byggts om en del ja... Inte blev det någon vänstesväng där inte. Igensmockat. Jahaaa.. då blev det en låååång vända runt hela skiten... och oj oj oj va tiden rann iväg. Och inte bättre blev det av att bommarna gick ner och blockerade en stressad Lina i 5 HELA minuter. Hejja hejja!
Vart har mitt Uppsala tagit vägen?
Väl på plats i bilgaraget skreeeek ena bröstet efter Anton som låg, inte mindre än, 6 mil därifrån. Fram med bröstpumpen. Pump-pump! Sedan hälde jag ut guldet direkt på backen.. kändes väldans underligt att slänga mat sådär :-P

Sen körde vi hela fruhippgrejjen med Emma. Hon e för go. Shittaballitta vilket go det är i den tjejen. Inte bang för någonting. Jag själv hade satt mig någon stans och börjat gråta med träkuken stirrandes på mig. Det där är verkligen inte min grej. Men uppenbarligen hennes. Hon kanske skulle byta yrke!? Vad sägs om barnmorska som kan upplysa unga som gamla om alla dessa könssjukdommar som härjar lite här å var. ha ha


  

 

  

Efter stadsäventyret bar det iväg mot 5-kampen. Det var länge sedan jag skrattade så sjukt mycket.
Syskonfight.
Matchen är i fullt gång.
Ingen av dom kunde lyfta ett finger, dom låg där dom låg.
ha ha ha



 
Efter detta bar det av hemmåt, mot en tacosmiddag och fler överraskning att supricea Emma med.
Tack för en underbar dag! ♥

När jag kom hem var Anton helt hes. Han hade skrikit en hel del. Lilla hjärtat. Tryggheten har fått sig en törn. Hela natten skulle han ligga nära, nära och bara titta och prata. Lampan skulle vara tänd och om jag föll in i sömn väckte han mig snarast.. ögonkontakt och leenden var det han var ute efter. Inte alltid tutten... Dagen har gått bra, men kvällen har varit jobbig. J jobbar fortfarande och jag har inte fått lägga ifrån mig lilleman på heeeela kvällen. Minsta lilla förflyttning från kroppen så kommer ett gallskrik.
Lilla hjärtat. Du får vara hur nära du vill, bara du är trygg.

Nu kommer mitt största hjärta hem om ca 45 min. Eftersom jag är en sjuuukt trött 2barnsmor just nu så vet jag inte om jag kan hålla mitt löfte om att vara vaken när han kommer hem.
Den som e vaken får se.. ha ha

Hoppar ni fått lite solstrålar i fejjan idag!? B-vitamin there is!

Kommentarer
Postat av: Lajsa

2011-04-11 @ 08:16:48
Postat av: Anonym

Mongo ajfååån!

Ja jäklar vad lyckat det blev i lördags :-D

Hörrö tänkte på prislistan som visas i bloggen, fan Lina dett ju för billigt!! Tänk på hur många timmar du lägget ner UTÖVER den timmen du fotar. Tycker lätt du kan ta mer för ditt jobb. Underskatta inte dig själv, du är ju vansinnigt duktig!

Puss Lajsa

2011-04-11 @ 08:21:16
Postat av: Anonym

Jag får inga B vitaminer från solen jag finns under jag får bara D vitaminer.

2011-04-11 @ 10:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0