Äntligen Fredag



Äntligen fredag.
Som jag längtat!

På helgen ska allt ske som man inte hinner med i veckorna...
Hur nu man ska få det att gå ihop??
Just nu längtar jag till mammaledigheten, vill spendera mer tid hemma än på jobbet.

Men det konstiga är att när jag är ledig jobbar J, typ. Alltid nånting på helgen.
Hur gör folk?
Han är ju ledig när jag jobbar. När ska man få tid tillsammans förutom på kvällarna när man är dötrött och bara väntar på att få svanhoppa i säng.
Känns ju inte rätt mot förhållandet att ha det så... ?!

Så efter mammaledigheten får vi ta och ta tag i det här ordentligt.
Det kan ju inte vara meningen att jag ska sitta själv fredag, lördag och söndagkvällar varannan vecka? Men två barn... den tiden jag är ledig... och sen knappt ses alls.
Nej, det går jag inte med på.

Ikväll kommer iaf M och J på middag, det kommer antagligen bli endel Idoltittande och mys i soffan.

Imorrn ska vi på besök till Uppsala. Där ska vi mysa med Anna och Danne. Enligt vår tradition så ska vi träffas och vara kulturella. Förra året åt vi god middag och sen såg vi Filippa Bark på stadsteatern.
Iår blir det Sissela Kyle i Uppsalas nya konsert och kongresshus. Ja, det är fortfarande nytt för mig. Jag har inte varit inne där än.
Det ser vi fram emot :-D

Sen på söndag ska J polisa igen. Då blir det nog mest plocka hemma som gäller. Ser fram emot söndagkväll när sonen gått och lagt sig för natten och jag kan försvinna in i Photoshops egna värld några timmar. Fatta lyx!! *längtar redan* Denna lyx har jag Ajda att tacka för :-))

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har ju krypavstånd till Konserthuset :) Fast det blir väl inte aktuellt då jag kom på att det inte blir någe alkohol för din del, du e ju för tusan gravid! ;) Ses imorrn, längtar! Kramis

2010-09-17 @ 17:37:19
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0