Helgbestyr

Mycket nu.
Shetas-pom-fretas.

Arbeta heltid, barn, renovering, planering, ommöblering, familj, vänner...
Det går som på räls. Man hinner knappt vakna så ska man gå och lägga sig igen.
På helgerna försöker man hinna med allt man bör, måste och vill hinna med. För på vardagarna efter 20, när Elliott slumrat så är jag helt shlut. J jobbar blandat, men mest kvällar och nätter... ingen ordning alls där.
Vilket gör att jag oftast får sköta morgonen och nattningen. När i helsefyr ska man hinna med resten??
Polisänka kallas det.
Harjaghört.

Nog om det.
Vi började helgen med en myskväll hemma där Elliott bestämt maten. Hamburgare. Vi bjöd över Mattias och Johanna att joina oss. Mycket trevligt. I D O L stod på schemat. Minnah Överglänste verkligen alla anda. Hon hade möjlighet att slå underifrån och det gjorde hon. Med bravur.
Det var tänkt att det skulle hinnas med lite spelkvällstid också. Men Johanna och jag var inte riktigt med på noterna där.. våra ögon gick i kors.
Min graviditetsklåda på armar och axlar började göra sig påmind och jag kliade tills jag rev sönder huden, då var det dags för en Lergigan. Jag höll mig in i det sista för jag hade mina aningar att jag skulle slockna på stubben. Sagt och gjort! Jag kommer inte ens ihåg att jag han kämpa med ögonlocken.
Missade utröstningen och sista tiden med våra gäster. Har inte det minsta minnet av att dom sagt hejdå och lämnat soffan. Undrar hur jag såg ut!? Utslagen flodkossa, snarkandes, med magen i vädret... antagligen...
Jag ber om ursäkt! ♥

Lördagen var full av fart och fläkt. kl 10.00 var det handbollslekis för Elliott. Wihoo, vad jag ser fram emot att vara den här curlingföräldern som är med på allt och hejjar och hejjar. Till en början var det en blyg blivande bollsportsfantast som entrade planen. Men med tiden blev han mer och mer varm i kläderna och klarade övningarna riktigt bra. Det är så underbart att se när armar och ben flyger lite hur som helst utan kontroll, på dom små barnen.
Tack för tipset Bea ;-)
Efter det var det bara hem och byta om inför nästa utflykt. Vi skulle till Hallstavik för att fira min mormors beundransvärda 80år. Hon är bosatt i norr. Ganska långt upp, men har tagit sig ner för att låta oss gratta henne.
Vi är lite oense hon och jag. Jag vill att hon flyttar ner och hon har prompt bestämt sig för att bo kvar. Visst ska man väl respektera hennes vilja, m e n det är ju för hennes bästa vi vill ha henne här nere. Vi får se vem som drar det längsta halmstråt.

Inför söndagen hade vi stora planer för badrummet och bilförsäljningen. Äntligen skulle klinkersen på badrumsgolvet rivas upp och bilen skulle tvättas in och utvändigt och fotograferas.
Vad hände?
Jo, J har varit jätteduktig och rivit det mesta på väggar och tak, men golvet var oförsörtbart. Det gick inte med ren mänsklig kraft att bryta upp det. Så vi får hyra nån slags bilborr att bila genom golvet med...
Sen... vem tvättar och gör bilen ren och fin när det ösregnar ute??
nej, jag hade redan börjat böka bland garderoberna där uppe. Rensat ut uuurgamla träningskläder som jag inte ens tittat på på flera år. Typ från gamla Storvreta Ibk tiden... pinsamt jag vet. Men en och annan All star team tröja sparades. Ja bara k a n inte slänga allt.
Redan innan det där var klart hade jag planerat hur själva rum flyttningen mellan tre rum skulle gå till. För att få in två garderober i ena rummet måste jag ur med skrivbordet och för att det skulle få plats måste jag flytta ytterligare en garderob från det tredje rummet.
Så där ja, så nu var det gjort... nu var det bara resten. Alltså! Elliott skulle få ett nytt mindre rum. Medans hans större rum ska bli lekrum/kontor/gästrum. och bebisen ska få ett litet rum han med.. men just nu är det typ bara garderober och malmbyråer där inne. Det rummet får vi ta tag i när den tiden är kommen. Men två rum står nu klara iaf. Det tog en hel dag. Vi höll på mellan 09.00 och slutade inte förrän 17.30. och ja.. jag bar och drog och slet nog lite för mycket för vad jag egenligen orkade med. men men. No harm done... yet!

Allt detta plus massor av annat jox har gjort att jag hamnat efter något otroligt i bloggvärlden. Jag har inte hunnit läsa de bloggar jag brukar.. inte ens mina vänners...  :-(
Det är en riktigt stressfaktor för mig. Jag får beta av en och en när jag får tillfälle...

Sen har jag lyckats få på mig flera olika fotobokningar, vilket är helt otroligt jäkla kul :-) Då är jag verkligen lyckling när någon vill att J A G förevigar ett ögonblick av deras liv. Hur underbart är inte det??
Just i detta nu har jag supit bort kameran. Den ligger hos mamma och väntar på att jag ska komma och hämta den. Jag känner mig halv utan den... får se när vi ses igen. Hur länge jag kan klara mig utan den.. hi hi

Planerna inför mitt tissel tassel fortsätter.
Den som lever får se.

Amen

Oj, någon som ärligt kan säga att denne tog sig igenom hela inlägget? ha ha ha

Kommentarer
Postat av: Micaela

Självklart tog jag mig igenom!! =)

2010-10-25 @ 17:05:20
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Hannah

jag med!!.. men efter detta räcker de med bloggar för idag, haha ;)

2010-10-25 @ 20:03:41
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Isabel

Hela vägen från start till slut!

2010-10-25 @ 21:26:54
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hanna

skummade igenom med en arg bebis på armen.

helt sjukt vad mkt mera aktiv man är med 2an än 1an =P

2010-10-26 @ 07:45:07
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0