Barnmorskan v 30

Var hos Morski igår.
Magen följer sin kurva perfekt. Så roligt att se ;-)
Hjärtljuden låg på 154. (säger inget egentligen, men det gjorde dom)

Jag har även fått det berkäftat att det är i fogarna det knakar hos mig. Hon förklarade det som att mellan fogarna brukar det ligga ett lager tuggummi, nu har det förvandlats till smör och gör ont när bäckenet gnids mot varandra.
Jag kan inte minnas att jag hade såhär ont med nr 1, sa jag.
Nä med nummer två blir allt värre, får jag som svar.
Jahaaa.. bara att blunda för det och ta i.
Somnade i soffan precis innan Bonde häromdagen. Vaknade upp av att en J klev innanför dörren och gapade om att dörrn inte var låst. Nähäää!?
Det var ju inte rikgit meningen att somna innan Bonde heller och missa hela det kalaset. Ryggslutet brände och var helt stelt, jag insåg att ett bad var den enda sättet att få det hela ur världen. Jag hade legat i soffan i samma ställning i 3,5 timme. Illa. Annars på nätterna byter jag sovställning minst en gång i timmen.
Problemet var bara trappan upp. Aj Aj Aj.
Jag vet inte vad som är värst. I högerskinkan har jag ischasen (hur stavas det?) som strålar ner i hela benet och på vänstersidan foglossningen.
Vad ska man välja? Högerfoten först eller vänter, upp för hela trappan!?

Som en vän sa, det är väl bättre än att kräkas.. och ja.. det är det. Hellre smärta än att må kräkilla. Blää.

Hejja hejja! Bara högst tolv veckor kvar :-D



Kommentarer
Postat av: Isabel

Foglossning är hemskt! Det har slagit till med dunder och brak här, med Alva började det redan i v.13 och jag hade ett helvete, fick också höra att de blir värre för varje barn men denna gång blev det lättare... Trappor är rena döden när fogarna spökar..

2010-11-26 @ 10:10:26
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ja det är ju iaf inte så långt kvar nu så nog kan man stå ut :-) Precis, man mår ju hellre bra men ahr lite ont. Det jag tycker känns liite skrämmande är ju att det tog 9 månader innan jag kände mig normal igen efter förlossningen med Alva, det får gärna gå lite fortare denna gång ;-)

2010-11-26 @ 12:49:04
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hannah

varför sa du inte det när vi pratade igår? eller gjorde du det? o jag inte hörde? Vart mkt där med all jäst ;) hahaha

2010-11-26 @ 14:40:46
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Hannah

... och nej, här ska vi inte vänta 12 veckor! orkas ICKE MED! ;)

2010-11-26 @ 14:42:24
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0