Fett ska veck, dag 5

Fett ska veck... möjligt att det är lite opassande nu såhär i förkylningstider... så jag fick ändra om i kosten lite...
mitt matschema de övriga dagarna har sett ut såhär:

Frukost: Min egen smoothie - frysta bär och 1dl vaniljjoghurt.
Mellanmål: frukt eller en bar.
Lunch: äckelpeckel shake eller en nutrilett smoothie.
Mellanmål: en bar
Middag: ynka pyttelite på tallriken, mest för syn skull. Elliott påpekade redan första dagen varför mamma inte åt, utan bara drack sin shake. Han gav sig inte förrän jag tog åt mig en liten tallrik och la upp 1/4 dels potatis och en liten kokt morot. Jag vill inte säga till Elliott att mamma bantar. För de ska inte få finnas i hans värld (än) äta är naturligt och det gör man. Det ska inte finnas något annat alternativ.

thats it! å det funkar faktiska riktigt bra :-)

Igår vart det lite snett å vint..

Frukost: smoothie

vindruvor

2 wåfflor till middag

inge vidare sjukmat heller... men men..

Idag ska jag väl snart göra mig en frukostsmoothie.. ja, jag vet, klockan är närmare halv ett... men nu börjar magen tala om för mig att den behöver utfodras... det är fan inte gott att äta när man inte känner smaken ett dyft!

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0