sånt som händer



Jag har massor att göra på jobbet.
Vilket gör att tiden går med rasande fart.
Mitt i alla nummer och nuffror så ringer kundtjänsttelefonen, som jag fick äran att ansvara för en liten stund.

Efter si sådär 13 minuter, vet jag fortfarande bara att det växter otroliga mängder med ogräs i en plantering i Rimbo.
Gu va människan babblade. Och det var förjäkligt hit och dit. Oj oj oj.
Jag försökte flika in med frågan vart denna syndiga plats må tänkas vara.
Rimbo består inte bara utav en gräsplätt eller plantering.

Efter ytterligare 2 min kan jag konstatera att denna skapelse, som tydligen inte är av denna värld, INTE tillhör oss.
Och nu börjar proceduren att försöka få den här människan att förstå det.
Hon hade minsann blivit kopplat hit och jag minsann skulle veta hut som inte sagt något under hela samtalet. Jag kunde väl förstå att hon minsann betalar pengar för att ringa in om detta ärende som minsann minst rör 3 familjer som lyckas bo intill denna KOLONILOTT!
Såvitt jag vet så hyr man kolonilotten för att sköta den själv. Och om hon nu störs av andra människors ointresse för att rensa bort ogräset på sin plätt, så ville jag föreslå att hon själv köper all plantering och får själv styra och ställa som hon vill.
Tror ni jag gick in i den diskussionen?
Nej.
Eftersom att jag bara är en simpel människa som svarat i luren när det ringde så går jag inte in i någon disskution huruvida jag försökt att avbryta hennes livshistoria eller ej heller, utan tackar för mig och ber henne söka vidare.

Sådär efteråt borde jag ha skällt ut henne för att hon faktiskt tjuvat 15 hela minuter av min dyrbara tid.
Mest irriterande.

Något mer roligt och som ger en fnissattacker i flera dagar efteråt är när en person ringer in och vill ha flera tusen i ersättning för att h*n fått hundbajs på bildäcket. Detaljrikt berättas det hur händelsen gått till väga. Hur kan hundar få bajsa fritt? När man som människa skulle få böter om man drog ner brallorna för att korva offentligt.
Och hur kan det vara möjligt att våran kommun vill ha hundkiss på varje husvägg? Hur e det möjligt?
Jag som mest ska lyssna och anteckna kan inte låta bli att fråga hur personen tänkt att kommunen ska gå till väga för att komma undan den frågan? Jag menar att det är bra att få med i önskemålet.
Blöja! Hundfritt i innerstaden! Eller bara stora hundar, för de små kissar så små mängder. Nej, nu kunde jag inte hålla mig för skratt längre. Min chef fick ta samtalet och ta reda på huruvida ersättning var möjligt eller ej.
Personen hade minsann behövt ringa efter hjälp för att bajsen kletat runt på hjulet och hjälpen fanns inte närmare än en 2 mils radie, så 4 mil fram och tillbaka med vatten och skurhink skulle vi minsann betala. (?)

Ja, vi har det rätt så festligt på arbetet. Få förunnat :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0