Borta bläää, hemma bäst!

Hellre att jag hade brutit benet och fått det lagat än att doktorn rynkar pannan dag för dag och säger att han tänkt mycket på det här.

Jag visar tecken på det... men enligt mönstret är det det... och sen har jag åkommor som tyder på det.. och då bordet det vara det... men sen har jag ett infektionsvärde i blodet och det borde jag inte ha om jag hade det.
Typ den förklaringen fick jag.

´Men nu pinkar jag inte alls lika mycket och ofta lägre och jag slapp morfinet i natt, så då var det dax att åka hem med värktabletter vid behov.

Oh herre jösses, va jag kände igen doktorn. Spelar han i herrlaget? Neeee...
Så imorse frågade han om jag skulle hem och leka mamma!? Han undrade förståss om jag skulle hem och behöva ta hand om barnet.)
Men hungrig som jag var väste jag tillbaka.. Leka Mamma!? Det här med att vara mamma.. det är ingen lek. ( i mitt huvud hade han inga barn och visste inte vad det innbär)
Sen kom det fram att han själv var förälder osv...
Jag nämde att E var i Storvreta hos morfar och då sken han upp. Storvreta? Så du är från Uppsala från början!?
ja... ja med, sa han och vilket område. Inte konstigt att du spelar innebandy då sa han lite skämtsamt.. det är ju religion där hemma.. hahaha. Han har så rätt!
Där började jag förstå att det var från Uppsala jag kände igen honom... Skrapan... jaaa.. han måste ha gått på skrapan!
Ja, men visst hade han gjort det :-)
Han hade varit utomlands ett år och sen börjat med en yngre årsgrupp... alltså gick han i trean när jag gick i första ring.
Ibland har jag förjäkla bra minne... haha vi har aldrig pratat eller så, har antagligen bara sett honom.. haha konstigt hur hjärnan fungerar.

Sen frågar han... ja men hur går det med knäna då rå? ja, säger jag och tar mig på knät, lite förslitningsskador är det allt men jag kör tills jag stupar... Då vände han på klacken fortare än kvickt och ville inte veta mer.. haha
Men fråga inte då, doktorn?!?! hahaha

Kommentarer
Postat av: Hille

Skönt att du är hemma:-) Är du sjukskriven nu? Har du sett mitt inlägg till dig?? Du har ju frågat efter bilder LÄNGE:-) Puss

2010-01-29 @ 14:09:15
Postat av: Sara

Skönt att du är hemma nu. Vem är doktorn, någon man känner igen? Sköt om er nu! Kram

2010-01-29 @ 15:52:00
Postat av: melle

skönt å höra att det går framåt för dig. kry på dig gumman, vi saknar dig i laget. kram

2010-01-29 @ 21:14:22
URL: http://mlundinb.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha världen är liten :) han måste mao vara en jäkligt ung läkare...

2010-01-30 @ 02:20:22
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha världen är liten :) han måste mao vara en jäkligt ung läkare...

2010-01-30 @ 02:20:23
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0