Jag är typ arg

Det har inte varit min dag idag :-(

På lunchen tyckte en muslibit i joghurten att den skulle spräcka sönder min stålskena bakom översta tandraden. Så typiskt! Skenan böjde sig så jäkligt att den stack in i tandköttet och jag rev mig i tungan såfort jag försökte säga ett ord.
En telefonringning senare var jag en akuttid hos tandläkaren rikare. (Om 30 min) 
OOOps, kom på att Jonas precis varit och hämtat bilen.
OOOps, kom på att Jonas har mitt kort.
Som tur var är chefen snäll och lånade ut en firmabil. (Som jag förövrigt backade ut med galans. Tyckte själv att jag var värd en guldstjärna på körkortet. Jag fick backa sick-sack för att komma ut och smalt var det.)
Och i plånboken låg en femhundralapp och glänste med sin närvaro, som jag fått i julklapp. Roligare kan man ju ha för den lappen, tänkte jag. Jag hade ju garanterat inte tänkt att spendera den på ett akut tandläkarbesök direkt. Nej, den skulle gå till ett par reflexskärmar, jag tittat ut på nätet till min kamera utrustning :-(   Men what to do??
Väl på plats får jag en P-bot, som salt i såret. Det hade satts upp en p-skiva skylt där förra veckan. Kan man inte upplysa om det då?? NYHET!! Mellan mig och stolpen med fanskapet på stod en stor pickup. Tyvärr så tillhör inte jag den sorten att jag går runt pickupen och undersöker om det kommit upp något nytt på stolpen.

SÅÅÅÅÅÅ LESS PÅ DEN HÄR DAGEN!

Jag tänkte att morgondagen bara kan bli bättre, men i nästa sekund då skulle det visa sig att matchen är framflyttad från när jag skrev ner den i kalendern. Till klockan fyra, istf kvart över två. Och jag som ska ha mina lovely brudar som gäster klockan sex...
Jag ringde Carin och vi kom överrens om att jag kommer att gå tidigare från matchen. Känns ok.

Nu hoppas jag att min älsklings och min fredagskväll kommer flyta på utan hinder. Vi ska nämligen hinna måla vardagsrunnet ännu en gång, såga till foder och sen måla dom, så att dom på lördagmorgon är redo för att sättas på plats.

Godnatt Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ska va du att råka ut för allt sånt här ;)

Kramar

2010-01-08 @ 22:25:35
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hanna

det där med p-boten hade fått mej att gå i taket! hoppas ni får det trevligt imorgon kväll! :)

2010-01-08 @ 23:20:46
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0