En auktionserfarenhet rikare

Ja, jag skäms lite nu i efterhand över mitt spontana mms inläg tidigare ang auktionen.
För det första budades det med 25 kr i taget, inte fem kr som jag skrev, sen las det på en slagavgift på 20kr och ytterliga 15% på värdet av varan. Så en sak som jag ropade hem för 25 kr kostade mig i själva verket 49 kr.
Jag var lite blyg i början kan man säga... sen du, oj oj oj.
Palljäkeln kom nästan sist alltså efter 5 timmars sittandes... men helt galet va tiden gick fort. Av åtta saker jag valt ut att vilja buda på fick jag hem sju av dom *skitstolt*
Det var verkligen pang pang pang med klubban i bordet och allt.. as ballt :-D

Sypuffen 250kr, jag gav mig inte. Jäkla gubbe på första raden som inte gav sig. Jag gav honom arga ögat. Jag hade nämligen satt en gräns på 200kr, men eftersom vi börjat på hundra och höjt med 25 hela tiden ville jag bara ha den. Så han gav sig vid 250, farligt farligt det där... haha Allstå kostade den 308kr , men jag vill tro att den är värd vartend aöre.. och med tanke på vad Jonas anser om övervikt/ vår baktunga bil så hoppas jag verkligen att den är värd det!

En stor rund glasskål med pip 25kr

Två "träkorgar" 25kr,
som ska målas vita. Tydligen gamla garnkorgar.

Vas 1 25kr

Vas 2 Rörstrand 25kr

Fyra panelgardiner i linne, nyköpta från hemtex + "hängare" 150kr

Två pedistaler... som kostade gratis.
Det var ett ihop plock av möbler dom ville sälja ihop, men ingen nappade på erbjudandet. Inte ens för 25kr. Man måste nämligen ta hem allt.. och slänga resten av skräpet... men så var det i slutet och han frågade om han kunde få iväg möblerna gratis då... JA TACK, jag tar pedistalerna sa hon på tredje bänken i mitten, som för övrigt varit riktigt duktig på att plocka hem saker för 25 kr. haha
Så var jag ett par pedistaler rikare... som ska även dom målas vita :-D
Jag var så otroligt sugen på en jättefin avlång "blomlåda" ganska hög, vit, den var jättefin, i trä. Men den hade vi inte fått hem.. jag drömde om att ha mina orkidéer i den.. men jag antar att jag nog får bygga mig en egen :-D

3 gröna blomkrukor 25kr jag bara skulle ha, tyärr låg dom i en "skitlåda". En såndär blandad låda med tusen saker i och så måste man ta hem allt. Jag hade glömt bort att den lådan var av trä, mer som en träkorg.. alltså ganska snygg vedkorg :-D Så det blev mer ett plus. Men vad jag ska göra med resten vette faskien.

Sen det roligaste av allt. Jag suktade lite efter en tavelram i matt ljust guld, det var lite krumilurer och så på den.. tavlan hade jag tänkt att byta ut och sätta dit något av mina egna skaplser. När den kom upp för ropning så visade det sig att det var även telefonbudning på den. Jag hade en gräns på runt 200kr... BUDET BÖRJADE PÅ 3200kr och slutade på 48000kr. Det var nån rysk tjottablängare som målat den och ramen var specifik. Jahhaaa, snopet. Man kan väl säga att jag har bra smak men lite taskigt vetskap om värdet.. :-/

Summa sumarum var det en skitkul upplevelse.. det gör jag gärna om :-D


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha :)

2010-01-03 @ 21:11:46
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Micaela

Låter jättekul!

2010-01-03 @ 21:46:05
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0