1 - 2 januari

Oj oj vad tiden går fort.. redan 2 januari.
Tyckte att det var jul igår.

På nyårsdagen igår var vi ute med Elliott i pulkabacken med både snowracern och pulkan. Jag och Jonas turades om att åka med lill-jotten. Sista turen tog pappa själv i pulkan. Det var nästan roligast... haha
Efter det äventyret åt vi lunch och sen somnade vi alla tre i soffan. Efter två timmar började Jonas röra på sig och vi fick lite brott när vi blivit njudna på middag hemma hos Tisas Hanna och hundarna, som Elliott säger.
Vi fick god laxgratäng med pressad potatis, mycket gott. Sen kom världen största fruktsalladsskål fram. MUMMMMA!! Det ska jag börja göra lite oftare... väldans gott.
Vi tittade även på filmen Proposal med Sadra Bullock, den var jätte rolig, men det var ingen film som för lilleman i smaken... han försökte vi roa lite ändå. eller rättare sagt muta

Idag lördag har vi spacklat vardagsrummet på förmiddagen sen åt vi lunch, sov och sen spacklde jag en andra gång medans Jonas gick och handlade med pulkan och lilleman.

Just nu ligger en semeldeg på jäsning och jonas är ute och stakar sig fram i spåret. Han är lite stressad över att han inte hunnit åka så mycket uppe i fjällen som han hade hoppats på, inför det årliga vasaloppet, pga det kalla vädret och o-spårade spår. Men nu här hemma är det lagom väder och maaaassor av snö. Hur härligt är det inte med pudersnö?? UNDERBART!!! Det har nu snöat konstant i 3 dygn, jag tänker bara på dessa stackars plogare. Undrar hur pigga dom är på en skala? Om jag inte hade haft jobbet jag har så hade jag knappats brytt mig :-P

Nä nu ska här göras bullar av semelsdegen. Någon som är sugen?? 

Dagens bok-garv:
Pettsson och Findus. Potatisen o-ligger i hålen där vi nyss lagt ner dom.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, skrattade gott åt o-ligger och den överstruckna mutningen. Har inte sett The proposal men misstänker att den faller mej i smaken.



Jag hoppas verkligen inte på 4:e! :) A jobbar hela dagen och åker sedan direkt till brynäs och kollar på hockey. Jag vill inte föda själv om så skulle bli.

Men känner inte att kroppen är redo ännu så jag själv skulle väl gissa någpn runt den 20:e eller så.

SHit i värsta fall talar vi om den 29:e! Må gudarna inte låta mej vänta så länge.



duktig du är med spackling och semla. gott med mandelmassa!! :)

2010-01-02 @ 20:50:19
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0