Är detta möjligt?

Det är så mycket jag vill...
De senaste dagarna när man verkligen inte gjort så mycket annat än tänkt, tänkt, tänkt... så har saker och ting klarnat, mer och mer.
Jag vet hur jag vill att min framtid ska se ut, men jag vet inte rikgit hur jag ska ta mig dit.
Jag har stora drömmar och visioner. Det roliga är att jag inte ser några större hinder till att förverkliga dessa. Men för att kunna göra det måste han jag lever med verkligen tro på mig och stötta mig, i mina tankar, funderingar och handlingar. Det handlar ju trots allt om vår gemensamma ekonomi och hur vi kommer att leva.

Jag har nästan ett helt koncept framtaget i huvudet. Grunden alltså. Men jag vill ha en kompanjon. Någon att bollaplanka med och som brinner lika mycket, som jag, för det jag vill hålla på med. Någon som jag kan lita på i ur och skur och som kan lita på mig.
Hur hittar man någon sån?
Jag har en i tankarna, men jag vet inte hur mycket hon är villig att offra?
Svårt fall.

Jag pratar inte nutid.. men om kanske 2-3 år. Det tar tid att bygga upp något.

Man har ju trots allt bara ett liv. Är det inte meningen att man ska leva det fullt ut då? Om man misslyckas så "so what"? man har iaf testat sina gränser. Annars kommer man alltid gå runt och fundera på hur det kunde ha varit.
Det gäller att tro på sig själv. Jag kan! Det finns vissa pelare att luta sig mot och som kan rådge en vart man bör vända sig osv. Någon som är "gammal i gemet" så att säga.
Jag tror på det här!

Tror ni på er själva?
Kan ni?
Har ni trott på er själva och genomfört något stort, som enbart bygger på egna visioner och tankar?


Kommentarer
Postat av: Hanna

vad djup du är! ;) jag har ocks¨å stora visioner, stora planer men har inte tillåtit mej att tänka ett steg längre nu när jag har en bebbe på axeln igen. men jag verkligen längtar efter framtiden och när jag kan få utvecklas som människa och förverkla mina drömmar.



vad gäller dej lina tror jag du kan lyckas med vad du än tar dej för!! jag blir gång på gång imponerad av att du är så driftig, det händer saker men framför allt att du vågar!

2010-02-04 @ 11:03:11
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för som fina orden, fina du! :-)

2010-02-04 @ 15:33:48
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0