Om jag får klaga lite

Jag är less nu!
Inget är bekvämt längre.
Svullna fingrar som gör lederna stela och benen/fötterna har sett bättre dagar. Det gör ont i benhinnorna och vätskemängden bara ökar och ökar.
Högläge med fötterna säger morskan.
Hur lätt är det?
Lägg själv upp fötterna på skrivbordet och försök arbeta vid den stationära datorn samtidigt! Testa det! + att du inte kan böja dig fram eftersom magen är i vägen. Man är inte direkt någon smido-Bert!

Jag vill inte bli sjukskriven, absolut inte det! Jag vill arbeta. Jag gör nytta och dagarna går fort. Ska ändå gå hem vid jul är det tänkt. Men vi får se... fick en vink av chefen att det kunde vara aktuellt att arbeta lite i januari också, vilket känns positivt i dagsläget.. får se hur läget är då.

Skorna och jag har en evig kamp varje morgon. Det är ett par supersköna Merell snökängor, lurviga och skitsköna när dom väl sitter på foten. Men innan dess så känns det som om dom minskat i storlek. Det känns som om barnet ska skjutas upp i ryggraden eller nått när jag tar i. Sen tar det stopp. Då är det bara att ta nya tag, andas.. och försöka igen.

Träffade Hannah i helgen och hennes mage är lite mer praktiskt plaserad. Hon är lång och smal och bär på ett helt annat sätt. Tack gud, för att du gör vissa människor som gjorda för att föda barn och vissa inte!
Nu säger jag inte att hon går utan krämpor för det, nej nej... men hon bär barnet inne i kroppen och jag utanför. Jag tycker det låter som om du inte riktigt tänkte till där min herre. Så i nästa liv, Gud, har du lust att göra mig mer gjord för att föda barn. Slippa kräkande och elendet med det och bara kunna njuta mig igenom the hole pregnancy. Då lovar jag att berika världen med fler underbara skapelser.

Se här var du gjort!
Visserligen har jag dragit upp runkisarna till naveln istället för att låta dom hänga lite slappt ser jag nu.
Och sen tackar vi för att bilden är tagen underifrån. Man gör sig ju som bäst då.. ha ha.
Inga bortförklaringar, det här är jag!


Syns det att det skiljer hela två veckor mellan oss?
Det är dumt att jämföra... jag vet.. men vaffan, kan ju inte låta bli!
Barnen är någorlunda lika stora men ändå är jag en valross och Hannah en ärtig prinsessa.
Varför varför tycker min kropp att viktuppgång med ca 20kilo är självklart men en graviditet?
Jag behöver inte göra något speciellt, det säger bara plopp plopp floff floff, så står vågen på ett kilo mer för varje dag som går.
Jag ska alltså losa 40 pannor när jag är klar med denna omgång graviditet.
Joråsatt. Plätt- lätt!


Inte ofta hela la familia hamnar på bild.
Sällsynt.
Oftast jag som håller i kameran.
Trivs som sagt i n t e framför linsen, helst bakom.



Bilder lånade av Hannah

Kommentarer
Postat av: Caroline

Klart man får gnälla!:) På slutet av senaste graviditeten är det ungefär det enda jag gjorde, haha. Jag är typ en tvärhand hög och barnen "utanpå kroppen" båda gångerna och jäklar vad tungt det blir på slutet! Så glad att det är över nu och kroppen börjar bli lite som förut.

2010-12-08 @ 17:11:24
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det är helt sjukt vad vi offrar oss, våra kroppar och våra liv när vi får barn. Det är värt alltihopa, men frågan är om männen skulle palla? Svaret är nej.

2010-12-08 @ 18:03:51
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanne

Hahaha! Skönt inlägg! Jag blir också tokfet när jag är gravid :) 25kg + alla gånger och är en bra bit påväg redan denna gång! Är i vecka 16 men ser ut som om jag vore i v 25 MINST! Haha, men man får försöka njuta. Inget att göra åt ändå - alla är vi olika! Kram!

2010-12-08 @ 18:11:20
URL: http://hellohanne.blogg.se/
Postat av: Joss

Svar; yes they do..men ack så goda dom är ;)

2010-12-08 @ 19:33:06
URL: http://kvarfordh.blogg.se/
Postat av: Caroline

Lyftkran vore inte dumt! Själv funderade jag på någon lösning med ett stödben på hjul med tuta och varningsblinkers så man kom fram i folksamlingar. Verkligen hett efterlängtat mot slutet!



Mina äldsta är nyfyllda två och min minsta 5 veckor. Hur gammal är din kille? Ser ut att vara lite äldre.:)

2010-12-08 @ 19:52:45
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Hannah

meeeen lina! :P kan inte jämföra en omföderska med en första gångs! ;) :)

2010-12-08 @ 21:04:34
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: melle

taack vännen :D kram

2010-12-09 @ 11:55:09
URL: http://mlundinb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0