En sak avbockat på listan


S o m jag letat.

Bikini på stranden, i mitt fall, är i n t e ok.
nejnejnej.
Därför började jakten på en baddräkt. Det finns jättefina. Med mönster eller utan, prickiga och randiga. Jag har en sjukt fin, som jag redan äger. Köpt i london och den är underbar. Röd med vita halvstora prickar på á la 50 tal. typ.
Men den har inte tillräckligt med tyg. När jag stoppar ner magen i den så hoppar tuttarna ut.
Inte heller det är ok.

Tillslut tog jag mig till tantaffären. N å g o t måste jag ju ha på mig. Där fanns det massor av baddräkter i alla de möjliga färger och storlekar.. jag valde ut 6 st.. någon av dom här måste ju passa tänkte jag. en mörkblå med vita prickar fastnade jag speciellt för. Men nej, inte ens i stl 48 satt den fint på kroppen. nej nej. Då var det sånna där tant-bh-ilägg som bestämde vart tuttarna skulle befinna sig. Och dom bestämde sig för att placera sig på magen. och där är inte mina tuttar... än.
Tillslut när jag givit upp, dyker en försäljare upp med en gravidobadräkt hon grävt fram. Jag frågar lite försiktigt, finns den i en annan färg? vilken annan färg som helst hade passat mig alldeles utmärkt. Ja, tom orangegul är bättre än den här färgen.
Folk på stranden kommer tänka.. jaha, den färgen valde hon ja.

Den satt ju som smäck. Perfekt. Men färgen? Jag fick ett superbra pris på den och jag har ju inget annat att bada i så det fick bli den här.

Nu kommer jag verkligen se ut som en sånhär( se bilden ), som har ett människobarn.
Jag kommer att hamna i tidningen en ding-ding värld.
Folk kommer att hälla hinkar med vatten över mig, lägga blöta handdukar på mig och vilja släpa mig ner till vattnet. För det är sånt man gör med strandade valar. Det har jag sett på tv.


Det får bli att jag entrar stranden i min standklänning, sen vid ett eventuellt bad får jag byta om till The Thing och sen smyga mig upp - av med dräkten - på med tubtop eller nått.. så man får liiite färg iaf.
Det här löser sig nog.

Vilken färg tror ni att det är på mitt onöjda, men högst nödvändiga, inköp?
Tänk er den värsta färgen på en baddräkt och så är det den!

Kommentarer
Postat av: Anna

Orange?

2010-08-25 @ 17:20:57
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0