bilder eller ej, det är frågan



Ledsen hörrni, det här med köksbilderna.
Jag trodde att kaklet skulle sitta på sin plats, både förra helgen och den här.
Men det har blivit förhinder båda gångerna.
Min ork tryter för att sätta igång med allting själv.
Men kaklet är nu inhandlat och står i hallen och bara vääääntar på att få smetas upp.
För att dra kakelhistorian kort:
 - Beställde samma kakel som till förra lägenheten, det skulle ta två veckor att få hem.
(Han aldrig tröttna på det innan vi flyttade därifrån)
 - Efter två veckor ringer v i, då var kaklet slut på lagret och det skulle ta ytterligare tre veckor att få hem.
Vi bästämde oss ändå för att fortsätta köpet eftersom kaklet bara fanns där. Annars hade blivit "iställetför" och det gillar vi inte.
 - Efter ytterligare tre veckor ringer vi igen, redo att hämta kaklet. Men nej, ytterligare tre veckor.
Då kan dom dra och hänga sig någon stans.. här har man varait tålmodig nog tyckte jag och han som svarade var så enormt otrevlig.
Varning!! Handla aldrig på kakelhörnan i Arningen!!

Efter mycket om och men så beger jag mig till Hyreshuset här i Norrtan. Inte visste jag att dom hade kakel... men johoorå :-)
Jag försökte titta "outside of the box" men det sket sig.. jag hittade ett snarlikt som jag valde. Nu när vi fick hem det visade det sig att det var typ det gamla, men i lite olika nyanser. Skitsnyggt!

I helgen när pappa skulle komma och hjälpa mig var både han och jag dåliga... undrar vilken månad som pasar oss härnäst!?
Snart åker ju vi till Spain... aja, hursomhelst lever vi utan kakel nu och lär göra det ett tag framöver..

Ville helst visa bilder på köket när det var klart... men jag inser väl kanske att den tiden kommer den med.. så jag kanske ska lägga ut lite bilder ändå.. på hur det ser ut idag...

Det tar jag och gör...

en annan gång...

ha ha ha


Kommentarer
Postat av: Lajsa

Men Lina, är du inte lite ologiskt med packningen?? Varför i hela fridens namn ska du tex ha TVÅ handbagage?? Nu måste du ju tänka praktiskt eftersom du e själv, ha EN ordentlig resväska som ni checkar in plus vagnen. Sedan kan du ha EN ordentlig ryggsäck som handbagage där du kan ha det allra viktigaste, pengar, kamera, pass, kanske ett ombyte till Elliott, lite mediciner, lite mutor och leksaker till Elliott. Försök att packa smart å ta inte med en massa jox som ni inte kommer att använda!!!

Puss

2010-08-18 @ 05:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0