Familjen Kött, det är vi det!

I kväll ska jag bli bortskämd.
Bli bjuden på middag och sedan ska det få njutas vid vattnet ovanför ett flöte.
Asså det är sant.
Det kan vara det mest avkopplande jag vet.
Bara sitta där och stirra, på ett guppande flöte.
Sitta och vänta på det där dipp dippp dipppp, dooooopp.
Sen är det dags att för dragkampen, mig och fisken emellan.
Jag älskart!!

Jag har hört det ryktas om en tomatpaj till middag och sen stod hon visst och bakade en hallonpaj, jäntan där.
Gu så pajjigt!! ha ha
Det här blir kalas!!!

Det är så otroligt roligt med folks olikheter, så härligt på något sätt.
Jag och Elliott är ju från Familjen Kött.
Aldrig att vi äter en måltid utan kött och alltid med någon sorts kolhyrdrat till.
Ikväll ska vi till Familjen Grönsak.
För det är det jag förknippar vegetarianer med, just grönsaker.
Mitt vetande räcker inte längre än så.
Jag vet att jag frågat henne någon gång vad dom grillar när dom grillar.
(Det här är nämligen en helt ny värld för mig och det vet hon, hon tycker bara att det är så kul att jag frågar)
Men hon rablade upp det ena efter det andra.
Ja, man lär sig ju något nytt varje dag.

Jag skulle gäääärna utöka mitt receptfråd på mer vegetariska rätter, jag tror det kan vara bra med variation. Det blir ju så otroligt mycket protein till varje måltid vi äter.
Kan aldrig vara bra.
En gång hos Lisa, slängde vi ihop en vegetarisk lasagne, och den kan nog ha varit den godaste lasagnen jag någonsin ätit.
Så det så.

Man blir ju vad man äter... harjaghört.
På min tröja skulle det kunna stå MEAT BUILD THIS BODY!

Jag ser fram emot att lära mig något nytt idag med :-D

uppföljning kommer...

Kommentarer
Postat av: Lise-lott Ökvist

Jag hoppas att måltiden var till din belåtenhet och att Jonas också fick en del utav hallonpajen...:) Tack för en underbar kväll! Jag har inte skrattat så mycket på lääääänge!!!

Mat är mat och mat är gott - olikheterna är underbara!

Kramar från familjen Grönsak! ha ha ha

2010-08-11 @ 21:37:43
URL: http://liselottokvist.blogspot.com
Postat av: Marih

Tycker du är lika fin som vanligt. Tycker du det där ser illa ut så skulle du se mitt huvud, där kan vi snacka katastrof. Men jag fixar nog till de i Spanien. Billigt o bra :p

2010-08-12 @ 20:24:06
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0