På viltsafari

Frågan är inte OM, utan NÄR ett stort djur tänker korsa min väg när jag gasar på i 90km/h, på edsbrovägen. Sambon snarkar sömndrucken i sätet bredvid mig och sonen snusar sött i sätet där bak. Klockan var 00.32 inatt. Jag finkammar dikena med blicken 9meter framför huvuen för att möjligen kunna skymta djuret sekunden innan den tänker smita upp på vägen.
(förövrigt är det skitjobbigt att ens få ihop ett inlägg, beyoncé sjunger högljutt ur mina högtalare samtidigt som jag försöker knåpa ihop mina rader.. jag vet precis vad jag ska skriva.. men jag kommer av mig när jag är tvungen att hänga med bland raderna... If you like it, then you should it, put a ring on it...)
Snacka om an enormus huvudvärk när jag väl låg i sängen. Gosch! jobbigt att hålla utkik på djurlivet i naturen samtidigt som jag ska föra bilen framåt. Men jag skulle inte förlåta mig själv om en älg fick för sig att söka sig mot ljuset av strålkasterna och bara stanna upp och dum-glo när jag kommer i blixtfart, med plåtskrället. Inte har man då någon hjälp av att Jonas snart är klar polis då inte... eller att bilen är av årsmodell 06. Nej nej, då är det bara att tacka för sig och hoppas på att högre makter hjälper en do the right thing, i just det ögonblicket. Göra en tvär sväng till höger? Vänster? eller som jag fått det tipsar för mig, sikta på bakbenen.

Varför är inte alla vägar i landet av morotvägs-bredd och är omringat av viltstängsel?

Nej jag har inte alls dödsångest, när jag kör bil.. nej nej.
Det värsta är att hur duktigt jag än beter mig i trafiken så handlar det om hur mina meddtrakikanter beter sig. *skakis vid tanken*
En bra åtgärd för att man lättare ska hålla sig på sin sida vägen är dessa refflade linjer som förhoppningsvis, får sömniga bakom ratten att vakna till, vid överträdelse. Men vem vet.. det kan redan vara försent. Ok, om man klantar sig och bara ställer till det för sig själv.. men när någon annan ska behöva lida för en annans illgärning.
Inte ok!

Nog om detta...
Anledningen till att vi var ute på viltsafari i natt var att vi gratulerat finaste Lajsa.
Tack för en mycket trevlig sammankomst ;-)


Dessa är nu i hennes ägor as canvastavlor ;-)
Hon valde själv.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

oooja! :P lite foto tips från syster yst är INTE helt fel!

2010-04-12 @ 13:35:12
URL: http://mysmoothiesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0