Ge Liv!

Lisa min Lisa.. hon ska ägga IGEN!
Hon kommer ju redan till himlen.
För att ha gjort det en gång tidigare.
Varför igen?
Jo för att hon en sjuhelvetes medmänniska.
Att man kan ha ett så fint hjärta!?
Hon vet vad hon måste gå igenom, men gör det ändå.
Hon förstår, att det hon gör för dessa människor är så mycket värt att det inte går att beskriva.

De är främlingar.
Som inte kan få barn.
De behöver en donator för att lyckas.
Genom kontakter, får dom tag i Lisa, som redan gjort det en gång.
Dom träffas och hon bestämmer sig för att göra det igen.
Donera ägg.

Jag ställer frågan.
Varför utsätta sig igen?
(För det är en ganska så smärtsam prosedur, med sprutor, undersökningar och hormorner som gör att man flippar ur.)
Jag frågar mest för att hon ska ransaka sig själv och verkligen vara säker på sin sak.
Vet ni vad hon svarar?
Jo, men tänk vad jag har möjlighet att ge dessa människor. En underbar liten varelse, en möjlighet till liv.

Jag fattar inte.
Det blir ju genetiskt en liten mini-Lisa som växer upp.
Men hon stöter bort det och menar på att hon inte har några band alls, har inte burit det och kommer inte ha ett skvatt med uppfostringen att göra.
Därav blir hon inte förälder till detta barn.
Medan jag är lite mer av den känsliga typen.
Hon kanske känner att hon är klar med barnafödandet för sin egen del och vill hjäla andra.
Medans jag kanske känner att jag vill ha fler :-)

Hon stänger av.
Är det på ett vis, så är det så.
Hon bestämmer sig bara för det.
Den egenskapen skulle jag vilja ha... jag bara grubblar och analyserar. Vänder på allt och alla för att finna alla tänkbara för-och -nackdelar.


Nu tänker ni att det är väl en piece of cake, det skulle ni lätt göra... eller?


Inget direkt bra extraknäck är det heller. Det enda hon får betalt är för förlorad arbetsinkomst.

Kunde inte låta bli att slänga med det här ögonblicket jag fångade i helgen.
Underbart!
Efter lite fix å trix vart den ännu bättre :-)




Och Jo, Lisa. Jag tycker du gör helt rätt!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Häftigt! Jag skulle nog kunna göra det (har aldrig funderat på det så därför är detta inte ett genomtänkt svar utan bara första känslan) om allt va anonymt. Men om jag skulle träffa personerna i fråga och så, då skulle det bli alldeles för personligt och verkligt på något sätt. Sen kan det nog stämma det där med om man är färdig med det egna barnafödandet, då har man ju inte längra något behov av några ägg!



Hoppas allt är bra med er! Jättefin bild =)

2009-09-11 @ 08:12:27
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Sara

Lisa, vilken tjej! :)

2009-09-11 @ 10:03:14
Postat av: Eva Peva

Men tack du! Får se till att pallra iväg mig då helt enkelt, vore ju guld värt! =)

Superunderbar bild på Lisa förresten och GO LISA!

2009-09-11 @ 14:52:26
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är ju fantastiskt! Vilken gåva hon ger! Jag personligen vet inte om jag skulle kunna göra det. Men å andra sidan har jag inte tillräckligt med info för att säga varken eller! Kram på dej

2009-09-12 @ 20:31:09
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0