I vilken värld var jag i då?

Knepigt...
Vi byter lösenord på arbetsdatorn typ varannan månad.
Idag, av nån anledning, försökte jag skriva in ett urgammalt lösenord. Ett jag hade precis när jag började. Efter tre snabba försök, låste sig datorn.
När jag ringde IT för at låsa upp den igen kom jag ju såklart på att jag suttit i en annan väld och skrivit in fel lösenord.
Hur kommer det sig?
I vilken värld var i då?
Nån tidsmaskin som kom och hämtade mig? Lite halvt bara? För att jag befann mig ju fortfarande kvar i september 2009, kroppsmässigt iaf. Men i tankarna måste jag ha varit någon helt annan stans.
Lustigt hur hjärnan funkar.

Det här är vår värld.
Undrar om det finns andra världar där ute?





Om man drar ner detta värld- tänkandet i lite mindre skala, så lever vi på joden i tusen olika världar.
Några av dom är väl:
Den rika världen
Den fattiga världen
Idé-världen
Praktiska-världen

Ponera att du lever i någon av dessa världar och möter en av den andra och ska diskutera religion och politik. Inte konstigt att konfliker uppstår!

Om man drar ner detta i en ytterligare mindre skala, så lever vi dagligen i olika världar.
Jag jobbar heltid, har barn, hus och sambo. På min tid efter jobbet så lagar jag mat, tvättar och städar och hinner förhoppningsvis med nån innebandyträning eller renoverar om jag får tid.
En vän bor i lägenhet, för sig själv, jobbar, gör det som faller henne in på fritiden, shoppar, festar och reser mycket.
En annan vän bor i lägehet, med sambo, pluggar, festar och umgås med familj och vänner ganska mycket.

Det kankse inte är så konstigt att man glider ifrån varandra eller isär ett tag. Om man en gång levt i samma värld, men helt plötsligt hamnar i olika situationer i livet.
Förhoppningsvis kan man hitta ett "nytt" sätt att umgås på. En ny vänskap eller en ny relation. Där man kan finna varandra på nytt, senare i livet. Där vägarna kanske korsas igen :-)


Hur kom jag nu in på detta?

Good question!

Är väl en tänkare helt enkelt.
Med lite erfarenhet i bagaget.



Kommentarer
Postat av: Marih

Ja visst är den fin ;)

2009-09-08 @ 09:38:49
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Sara

Saknar dig, ska bli kul att ses "snart"!

2009-09-08 @ 13:53:21
Postat av: Hanna

Djup du är idag :)

2009-09-09 @ 19:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0