Mina stoltheter

Det här är mina tredje bebisar efter Elliott och kameran.
Ursäkta bildkvaliteten, webbkamera














Nr.1

Är en gåva från Micke, när vi köpt vår första lägenhet.
Blommade jättefint innan vi flyttade in här, men tappade snabbt bladen.
Men nu är den på G igen med tre nya skott.
Röd genomskinlig kruka, placering i köksfönstret. 















Nr.2

Denna fick jag av Jonas på en årsdag.
Blommade också väldigt vackert när vi
flyttade hit men vissnade fort.
Är nu på G med TVÅ skott!
Röd genomskinlig kruka, placering i köksfönstret. 
 













Nr.3

Detta är en av de älsta jag har.
Kan inte riktigt komma ihåg hur den kom i min ägor.
Blommar rosa och har tre skott på G.
Röd genomskinlig kruka, placering i köksfönstret. 














Nr.4

Denna vita underbara skönhet har två stänger och är inköpt för ca ett år sedan.
Blommade som alla andra vid inflytt men vissnade.
Är nu på G med fyra skott! Härligt!!
Röd genomskinlig kruka, placering i köksfönstret. 















Nr.5
Denna baby är enorm.
Två ordenligt tjocka stänger som har två skott vardera på G.
Blommorna blir sådär kungligt stora och vita!! :-)
Denna har en hög mörkgrön kruka och står i vardagsrummet.














Nr.6
Denna fick vi typ nyss i inflyttningspresent av Stefan och Jenny.
Blommar vackert.
Placering i vardagsrummet.
Uppdatering sen på hur dessa blir när dom slår ut!! :-)


Även jag misslyckas.
Detta är en knopp som nästan gjorde så att kvisten gick av, så jag "noppade" av den och tänkte att det skulle bli en egen Orkidéindivid.
Men den dog :-(
Ja, jag ska slänga den, vill inte inse mitt misslyckande bara.


Längtar tills alla slåt ut, dom ser ut att ligga i fas med varandra.
Så snart kommer jag att få smultronvägens snyggaste fönster!!


Kommentarer
Postat av: Marih

Önskar jag också kunde ha hand om orkidéer...ska göra et tnytt försök i nya lägenheten ;)



Ja visst är Amanda o Alva lite lika varandra va? :)

2009-10-16 @ 09:20:07
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0