Hon vaccinerades och blev sjuk för livet.

SKRÄCKEXEMPEL

Samtidigt som det är väldigt tragiskt så är det fascinerande hur vår kropp kan slå slint ibland. Hur är detta möjligt!? Hon kan inte gå framlänges, utan bara baklänges. Men hon kan springa framlänges och prata fullt normalt samtidigt.. men såfort hon stannar så krampar kroppen och hon slöddrar fram orden.
Mycket mystiskt!

Tydligen en på miljonen och det betyder att åtta - nio personer i Sverige skulle kunna bli drabbade.
Har du vaccinerat dig eller tänkt vaccinera dig?
Jag vet varken ut eller in :-/


Kommentarer
Postat av: Micaela

Som jag förstod det så va det det vanliga influensa-vaccinet hon tagit. Och så va det en sjukdom som en på miljonen kan få, vare sig spruta eller inte. Inte en på miljonen av dom som vaccinerar sig. Alltså löper man inte större risk bara för att man vaccinerar sig.

Men det är en extremt knepig fråga. Självklart finns det alltid någon som inte reagerar som majoriteten, oavsett vad det handlar om, gäller ju alla mediciner.

Har aldrig haft en riktig influensa och skulle inte ha vaccinerat mig mot svininfluensan heller, OM det inte varit så att jag nu tillhör en av riskgrupperna för att få värre problem. Har fortfarande inte bestämt mig helt och hållet, vill höra med min bm först, men det lutar definitivt mot en vaccination. Riskerna för biverkning av själva sprutan är mindre än riskerna för hemska grejer om jag nu skulle bli smittad.



Max är superlätt, både att lämna och hämta på dagis =) Går bara och väntar på ett bakslag. Får se hur länge han behöver vara hemma nu, kanske blir knepigt att komma tillbaks sen. Men än så länge går det galant!



Massa kramar!

2009-10-27 @ 13:16:17
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Lajsa

Kan det verkligen stämma?? Shit.. Känns lite som en sån grej nån skulle kunna fejka å sprida på internet.. WIERD i vilket fall som helst..

2009-10-27 @ 19:26:01
Postat av: Lina

Lisa.. titta på filmen för en gång skull!!! :-P

2009-10-27 @ 20:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0