Min jotten

Barnen hade vatten, jord och vind vecka på dagis.
Fröken låter tre barn sticka in handen i påsen och berätta för de andra barnen vad som fanns där i.
Barn nr 1: Vatten
Barn nr 2: Vet inte
Elliott : Bajs!

Det var jord i påsen.

Underbart Elliott att du tror fröken låter er känna på bajs!

Enligt sonen han själv heter han Ott... eller mera Ått. Talet har kommit igång lite mer, men han lämnar gärna första bokstaven någon annan stans när han sätter igång. Det blir ofta
il : bil
åva : sova
att : katt
omma : blomma

Idag satt han på sin ambulans och burnade runt. Åka mommo och så sprattlade han iväg. Åka offa brum-brum. Åka mamma nina... det är jag :-)
Sen drog jag upp alla möjliga personer att åka till.
Åka nej faffa, åka nej faffa. Nähä, varför inte åka till farfar, sa jag.
Pappa, faffa åka buss.
Just det Elliott. Pappa brukar åka buss och farfar kör buss :-D Där fick han till det!
Några nya populära namn är anna och oan. Dom var och hälsade på i helgen :-D

Ja du darling, det här med barn... det gjorde vi bra ;-)


Kommentarer
Postat av: jossan

Hur gick det med hunden sen?:)

2009-11-10 @ 11:24:39
URL: http://kvarfordh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0