Jag överväger ett JA vaccinationen.

Jag överväger att ta sprutan.
Eftersom att inte E har möjlighet att ta denna förbannade huvudvärken till spruta, så ser jag det som att jag skyddar honom från nöffnöff genom att ta den själv.
Det gör saken lite enklare.
Nu måste jag bara få Jonas att tänka i samma bana. Han verkar ha missat hela det här uppschåsade mediauppdådet helt och hållet!
- Va spruta!? Jag nej.. det har jag inte tänkt på. (?) Lyckliga ovetande du!

Egentligen är det emot min religion att frivilligt säga "JA TACK" till en spruta. Jag är ifs mest van vid att dom tar någonting ifrån mig. Nu handlar det mer om att dom ska ge mig något. Men under huden!? Njaa jag vet inte jag... men det är ju för en bra sak, jag gör det (måste jag tänka)

Å sen var det ju det här med gift... vissa folk tror ju att det är något olagligt gift i sprutorna som kommer att förinta en hel värld förutom, sig själva... typ, något sådant. Ja, jag kankse har tittat för mycket på film, men idag känns det inte heeeeeeelt overkligt.

Ska ni ta den?
Av vilken orsak Ja eller NEJ?

Att jag valde en tecknad spruta har iiiiiiiiiiiiingeting med min sprutfobi att göra!!!




 


Kommentarer
Postat av: ElinaLovisa

Jag ska ta den. för även om jag inte är rädd för svininfluensan själv vill jag inte riskera att smitta andra i riskgruppen.

2009-11-04 @ 21:17:33
URL: http://metrobloggen.se/elinaw
Postat av: Lina

Bra tänkt där Elina! :-D

2009-11-05 @ 08:12:31
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Lajsa

Tänker lika som föregående. Lär ju vaccinera barnen oxå, skulle aldrig förlåta mig själv om dom blev jättesjuka å jag inte hade vaccinerat dom.. Blir till å görat imorrn.

2009-11-05 @ 14:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0