En vajer i näsan!?

Jaha.. då har man lyckats reta upp provtagningspersonalen.
stick i fingret - ok
provtagningen med sticka i halsen - ok
provtagning med en 13 cm lång vajer med en tops på i enden - inte ok

- Ta den här! Du kan behöva snyta dig efteråt.
Det kommer att kittlas så du får ta och stålsätta dig.
Jaha, säger jag frågande.
Vips drar hon fram en vajer med en bit av en tops upptill.
- Ska bara ta ett prov nere i svaljet.
Jag trodde hon skämtade.
- Se så, huvudet rakt.
Och in i näshålan styr hon vajern.
Svaljet tänker jag... genom näsan!?
Mer hinner jag inte tänka förrän huvudet kastas bakåt.
WHAT?! det kändes som om det var en megaspindel som försökte kravla sig genom näsan ner i min kropp.
Huvudet kastades bakåt i ren reflex än en gång,
I vilket sköterkan utbrister:
- Men människa!!? Den är bara 13 cm och ska ner och ta några prover i svalget. Sitt still!
- ja, jag försöker.
Eftersom att min näsa inte direkt var helt snorfri så var det ett jäkla bökande och därmed grejjade jag även inte en tredje gång.

Någon som har någon erfarenhet av vajern?

Kommentarer
Postat av: madde (stjärnvägen) ;)

hehe.. gjorde det där testet för 2 veckor sedan när jag låg inne på infektionsavdelningen, det är faan inte roligt alltså.. riktigt obehagligt!! hade dock inte baconsjukan utan lunginflammation! misstänker dom att du/ni har influensan?? kunde dom skicka iväg provstickan ändå även fast dom inte lyckades??



hoppas du och övriga familjen blir pigga och friska snart!!

kram madde

2009-11-19 @ 20:32:19
Postat av: Stiiinooo

Åh... det är ju min älskling!! Guds gåva till sjuksköterskan!! NOT!!

TYcker synd om dig som fick genomlida en tillsynes oförstående sjuksyster, kan ju göras med finess... du får komma till mig nästa gång =)

kram

2009-11-19 @ 22:09:10
URL: http://stiiin.blogg.se/
Postat av: Stiiinooo

Åh... det är ju min älskling!! Guds gåva till sjuksköterskan!! NOT!!

TYcker synd om dig som fick genomlida en tillsynes oförstående sjuksyster, kan ju göras med finess... du får komma till mig nästa gång =)

kram

2009-11-19 @ 22:09:24
URL: http://stiiin.blogg.se/
Postat av: Micaela

Låter inte som en trevlig upplevelse =( Fy sjutton!

2009-11-19 @ 22:52:42
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Hanna

Absolut! Jag har massa erfarenhet. De körde upp en sån i Emils näsa för 3:e gången igår. Han gråter och skriker som om man försöker ha ihjäl honom. om man tittar ser det ju fan ut som att topsdelen sitter uppe mellan ögonen! Fy fan! Det är jag glad att jag sluppit!

När vi kom ut i väntrummet igen frågade de som väntade om de var elaka där inne.. JA!

2009-11-19 @ 23:18:17
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0