Är det mamma säger lag?

*ring ring*
- Hej det är Mamma, du vet att du måste/ska ta nöffnöff-vaccinet va?
- Njaaa.. e njej.. det visste jag inte.
- Jo för att bla bla bla... och gud så oansvarigt och ligga sjuka när man har en liten son..  bla bla bla.. bäst att vaccinera er fortast möjligt, nu är det barnfamiljer.

- Ja men mamma, jag har inte riktigt bestämt mig än. Kan man inte få dra ut på det hela tills det hela är över?!!? Vore skönast då, så man slipper ta något beslut.
- Nej. Nu tar ni den imorgon!
-Ja men mamma, jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska tro att det är gift i sprutan eller ej. Tänk om alla dör om ett år. Vilken epidemi.
- Ja, men min mormor dog i en elakartad influensa för många år sedan... ni ligger i riskgruppen. Ni i eran ålder har inte hunnit bygga upp nått imunförsvar för en sådan här influensa. TA DEN PÅ MOMANGEN!! FOLK DÖR JU!!!

Jag känner att jag ligger nära nu för att behöva ta ett beslut!
HJÄLP!

Nu ska jag iväg på ännu ett crossfit-pass.
hejja hejja!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag sitter också i vaccinationsbåten!

jag vill inte heller bestämma något. MEN A:s föräldrar åker till USA om 2 veckor och gud vet vad vad de kommer hem med. enda anledningen skulle vara därför...

hur tänker du? jag vet inte alls vsd jag tänker.. mer än att jag och a får vaccin men inte vårat älskade barn så om vi klarar oss och han dör. nej då kan jag nog inte leva längre. men å andra sidan härjar ju inte pesten även om det låter så mest hela tiden när det pratas om det både på stan och i media. jag skulle vilja veta hur det EGENTLIGEN ligger till och hur farligt det egentligen är om man låter bli.. eller tar en spruta..

2009-11-02 @ 19:27:07
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Maja.

Jag spelade förut men slutade när jag flyttade till Norge. Vilken div spelar ni i?

2009-11-02 @ 22:26:53
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Maja.

Okej. Hur gammal är du? Tänkte eftersom du sa att du är ifrån Storvreta. Känner du Anna Bladh och Frida Eriksson? Gick nämligen RIG årskursen över dem i gymnasiet. Har spelade i Holmsund div.1 och i norska elitserien innan jag slutade.



Jag är här och hälsar på vänner. Är född här och har bott här så passade på nu innan vintern kommer att fylla på garderoben:)

2009-11-03 @ 14:24:40
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Sanna

MIG ringer hon minsann INTE och tjatar på! Tack mamma för den omtanken! TACK!



;)

2009-11-03 @ 19:29:20
Postat av: Erica

Hihi, ja men det är väl klart dockan ska ha byxor! ^^ Men visst är det lite mysigt? Jag verkligen ÄLSKAR att vara mamma :D



Ja det är ett litet pillgöra, men man blir sysselsatt och då tycker Ofelia att jag är tråkig och spenderar därför tid med barnen och fröknarna, och det är ju verkligen perfekt! :D

2009-11-03 @ 20:16:54
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0