Warning! This is deep shit!

Hur tänker man?
Sitter och tittar på innehållsförteckningen till en kakburk, havrekakor.
Vad jag har lärt mig så ska det stå i ordning. Först vad det är mest av i, i produkten, och sen sist vad det är minst av.
På denna burk börjar dom med margarin och slutar med havre, i mitten kommer sockret. Vet inte riktigt ja...
Sen det här med E... E14,12,16,18 osv
Vad är det för skit?
Jag såg något avsnitt av Berts program om skolmaten och vad egentligen barnen stoppar i sig.
Där var det någon funurlig liten prick som sa att ibland kan det framställas en produkt som verkligen luktar BLÄÄ, SPYA. Men så tillsätter man det fina E-ämnet och vips smakar det mumma och man kan t.o.m tänka sig att äta mer.

Rätta mig om jag har fel... men är det inte så att om någon produkt luktar eller smakar illa, så är det en funktion i kroppen som säger ÄT INTE DET DÄR! DET ÄR FALIGT! tror att det härstammar från långtbak i tiden, typ honomsapiens tid eller något :-)
Samma sak som med färgen röd. Små barn kan ha svårt att äta just röd mat läste jag i en mamma-tidning, just för att denna urtida funktion i kroppen säger åt en att det är något farligt. Just färgen röd säger STOP!

Alltså blir vi konsumenter lurade att äta sådant som vår kropp egentligen säger NEJ till. Inte konstigt att vi idag ser ut som vi gör... människor som har problem med fettma, diabetes och alla möjliga olika sjukdommar. Kroppen vet väl inte hur den ska ta tillvara all skit.

Vissa väljer ju själva... Detta är en vanlig sockerConny-lunch :-)
hahahahaha.. han är bara för rolig. Han har precis blivit pappa oxå.
Ni tror säkert att han ser ut som ett hus.. men nejdå!
Smärt och smidig :-P


Kommentarer
Postat av: Hanna

Absolut inte.

2009-05-24 @ 11:51:56
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0