Typiskt

Knäna började skaka och underläppen darrade lätt när insåg vad jag var tvungen att göra.

Jag hade tagit några raska steg in på färghandeln, hakat tag i någon som såg kunnig ut stegat mot tapetsektionen.
Jag skulle ju bara känna lite på den där guld/bruna tapeten med de söta små magnoliablommorna på. Den rullades upp och jag blev KÄR. Jag vart så kär att det pirrades i magen och jag ville bara ta med den hem och slänga den i sängen och aldrig släppa taget. Jag smekte den och pillade på mönstret. Jag fann den underbar.

En liten tanke dök upp i huvudet "Lina, priset, fråga om priset" en annan tanke " Nu spelar det ju ingen roll vad den kostar... jag har ju redan bestämt mig" ännu en " jag beställer bara och tar chocken sen".
Sen kom samvetet in. "Lina, Jonas har oxå något att säga om saken"  nästa tanke "men han sa ju faktiskt att jag bara skulle beställa den"

Den kunniga tapet-personen:
- Ja du har ju valt en av de abslout dyraste tapeterna vi har.
fan.
Nu kunde jag ju inte bortse från priset längre... han hade ju varnat mig.
fan.
Den kunniga tapet-personen:
- 1290 kr / rulle.
fan.
Vi skulle behöva 2-3 rullar.
fan.

Efter lite om och men så tittade vi vidare på en tapet till vardagsummet.
Det ska bli en randig sådan... för att göra rummet lite rymligare psykiskt :-) En randig på lädden. och det är inte det lättaste att hitta en tapet med ränder åt det hållet så jag har kommit fram till att vi måste tapetsera på längden.. haha
Wish me luck!

Så nu till varför min knän skakar och läppen darrar. Jag inser att den enda tapet jag kommer att vara nöjd med är just den fina med magnoliablommorna. Över 3000kr för att tapetsera en vägg??
Min teori är att vi får snåla på annat.
Bara dra ett halvt streck med ketchup på korven, ta halva mängden papper vid toalettbesöket, bara ha lampan tänd under halva måltiden, äta halva portioner (mycket bra idé med tanke på vikten) och spara resten till nästa måltid,....
Ja vips har jag tjänat in pengarna för tapeten :-) *me like*

Jag har verkligen försökt titta på liknande tapter.. men ingen slår denna :-( Attans att de ska vara så svårt!

Jag beställde inga iaf. Men jag SKA. Frågan är bara hur många rullar vi behöver.
Typiskt att man ska fastna för den dyraste av dom alla. :-(

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är det typiskt! Vad rolig du är! Äta med lampan tänd halva måltiden.. haha..

Jag personligen tycker att det är värt pengarna! Tapeter är det underbaraste som finns :)

När är inflytt om ni redan ska köpa tapeter?

Kram

2009-06-24 @ 23:17:00
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Anonym

mycket "jag" här.. har inte jonas nån talan? ;) hihi. helt rätt lina!

2009-06-24 @ 23:46:13
Postat av: Hannah

jasså, så han hade en liten talan trots allt.. ;) hihi.. just do it liksom! :D

2009-06-24 @ 23:47:26
URL: http://endag, å så vidare
Postat av: Lina

Så ni tycker att vi gör rätt i att beställa tapeten? :-)

2009-06-25 @ 11:16:43
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Anonym

absilut!

2009-06-26 @ 02:03:57
Postat av: Micaela

Det är en naturlag att alltid bli kär i det dyraste! =)

2009-06-27 @ 22:02:33
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0