Ute på äventyr

Nu är jag och lilljotten ute i urskogen, vi hälsar på Lajsa och barnen. Det är fullt hus här. Massor av barn som leker i lekstugan, spelar fotboll, kastar sten, bråkar, biter varandra i händerna, puffas, skrattar, busar och leker. Vi vuxna spelade "klockan". Vi han till 12 (vi körde den digitala versionen så det var tänkt till 24) innan vi fick annat att göra. Men det var tur för min del... så slapp jag visa hur kass jag var :-P


Uppdatering på husfronten:
Vi har fortfarande ingen telefon och därmed inget nät heller. Saknar att blogga som in-i-bomben. Skönt att se att ni är inne varje dag och gluttar på min sida ändå. Ni e la goa :-) Försöker uppdatera så ofta jag kan :-)
Det är en hel del kartoner att röja igenom men nu ser vi ut iaf... vi har jämnat 4 giganto-buskar med marken. Säljaren tyckte att dom var så bra för insynen. men förbövulen... det blev ju ingen utsyn heller för den delen. Nu får vi ljus in i vårt stora fina matrum :-) Nej förlåt. Fint är det ännu inte... men det ska bli.


Dagen fadäs:
Hade lånat pickisen från jobbet för att lasta på lasset med ris från de kapade buskarna. Den har jag kört en gång förrut så jag vet att den är automat och diseldriven. Det har gått superbra att köra den. Lite jobbigt i korsningarna bara när man ska sakta in och tror att man vilken sekund som helst ska få motorstop. Men icke "I love automat" "bara tuta och köra".
Men såklart... När jag ska in på området för att lämna tillbaka bilen så står halva jobb-gänget och hälsar min välkommen. Kör väl i 30...
Vinkar glatt...
Inom loppet av 2-millisekunder, hoppar vänsterfoten in bland pedalerna, fastän att jag sagt åt den att hålla sig borta. Det resulterar i världens tvärnit. Jag bokstavligen flyyyyger fram, sådär hårt och ont. Nästan så att det blev knas på andningen :-/
AJ! Chockad blev jag ju oxå. 
Ryggmärgen tänkte koppla
Medans hjärnan inte tänkte alls... 

I backspegeln ser jag hur kollegorna vrider sig av skratt. Dom förstod precis vad som hade hänt. Lyckat Lina, Lyckat!!

Jaja.. jag bjöd på den. Skyller på att hjärnan är på semester och inte behöver vara tillbaka där på tre veckor :-P



Nu ska jag ut och ta hand om trollen som åker glidkana ute på tomten, eller ska jag hjälpa Lajsa med maten? Hmm.. Jag tror jag strippar själv och tar mig ett åk eller två! :-P
*not*
Eller vad tycker du Madde? :-)


Kommentarer
Postat av: Madde

Barnen hade blivit superglada om du hade åkt =) Dem tjatade på mig att jag skulle åka, jag lovade alice att åka när det var mer sol ute ;)



du har ett riktigt charmtroll till barn, bäst var trotsen vid fönstret =)

2009-07-30 @ 14:38:34
Postat av: Hanna

Heej :)Vad skönt att ni börjar komma iordning! Hemskt o leva bland kartonger!



Vad trevligt! Det är inte helt omöjligt att vi göra det! Emil ska också skolas in så vi skulle kunna höras närmare om det fungerar?



Kramis

2009-07-31 @ 15:10:39
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0