Jag får illustrera på arbetstid!!

Äntligen!!
Ååhhh va härligt att bara få gå loss, släppa allt och fylla hjärnan med kreaktivitet.
Tankarna får flöda och jag mår som bäst.

Jag snappade upp att vi behövde en utrymningplan på jobbet.
Kan man göra en sån själv? Bäst att ge det ett försök iaf.
Då ska vi se... vad för program i datorn har man att tillgå?
Paint...
Paint..
Paint...
WHAT? Nej, då lägger jag ner verksamheten.
Omöjligt, det kommer att ta hur lång tid som helst!
Photoshop ska det vara.
Jag satte mig för att fortsätta med det jag egentligen höll på med.
Men tankarna vinglade iväg på annat håll. Omöjligheten triggade mig lite.
En utmaning.
Ja Tack!, den tar jag :-)

En hel arbetsdag tog det att sätta ihop dessa skapelser.
Kan inte låta bli att vara nöjd... dom är äkta paintade!! haha
Proffsigt tycker kollegorna.
För att spe på det hela ännu mer och verkligen förklara att detta minsann inte görs i en handvändning så var jag tvungen att hitta en nivå vi kunde mötas på.

Tänk er att ni kör en Lexus -08 med alla olika specialfunktioner och lyx. Den kör ni i åratal och älskar den :-)
Och sen, en dag, lånar du grannens skoda -87, utan servo och med kassettbands- radio.


eller ni som är vana att äta marabouchoklad men får nöja er med en euroshopper chokladkaka.


Till er alla mammor där ute... Ni får inte använda er av era vanliga bra blöjor och våtservetter.. nej nej, glöm det!!  
Utan ni måste hantera kiss och bajja-blöjor med en tygblöja!
 
eller tänk er, nu såhär i seglingstider... Ni är vana att åka lyxjeten som flyger fram över vågorna med Gps:en på som styr båten mot rätt destination, ni är nu tvugna att ta er fram på bästa sätt i en liten orange- plast-jolle, utan åror.

De ni! Kan ni nu fårstå.. den stora skillnaden på photoshop och paint. Paint är pain :-P

Ni kan väl säga att jag varit lite duktig!? :-))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0