Lördag/Söndag är en och samma dag för mig

På lördagsmorgonen knallade vi ner till butikerna en liten snabbis. Vi var ute efter något att klä lilleJotten med på dopet senare på dagen. Vi hittade det klockrena.



Röd-rutig skjorta med läderslips.
Han var för söööt.

Barnet som skulle döpas var Noél, Carro och Marcellos bedårande lilla pöjk. Han tyckte det var mindre roligt. Skrek sig igenom den största delen av cermonin. Det är nog värst för föräldrarna dom stunderna. Det berör inte oss på bänkraderna så värt mycket.

Efter dopet tog jag Elliotts och mitt, pick och pack, och drog iväg till Lajsa med familj i Almunge.
WOW vilket KÖK!! *lajte avis* :-)

Barnen busade och for runt som raketer medans vi gjorde iordning middagen. Det var så härligt att höra min lille gudson kalla mig vid namn, man blir ju rörd till tårar.
Han är sååå facinerad av bilar. En speciellt liten RORY-bil som han tjatade om under hela vistelsen. *brum brum*
So cute. Attans om den skulle råkas tappas bort.

Elliott har aldrig några problem att sussa någon annan stans. Never. Men jovisst, självklart att han absolut INTE vill somna in, när vi äntligen har fixat en myskväll tillsammans. Vi kämpade ett tag men sen fick han ligga med oss i soffan tills att vi gick och la oss, vid 12-tiden.
Jag och lilljotten skulle sova i barnens rum. Alice brukar vanligtvis springa över till sina päron på nätterna. Men inte denna natt. Jag vaknar kl 02.00 av att några små barnfötter kryper ner under täcket och börjar tassa. Hon e la för go. Jag var rädd för att avslöja för lilla barnet att det var JAG som låg där och inte hennes mor. Livrädd för att sparka till lillbarnet som låg skafötters, låg jag vaken fram till 04.30. Jag kände att morgondagen inte skulle bli så särskilt latjo om jag inte fick sova en blund till så jag bestämde mig för att försöka tråckla mig ur Alice grepp om min ben och gå ner till soffan för att förhoppningsvis slumra in nån timme till.
5 min efter att jag gosat ner mig i deras läder soffa, och ska precis till att falla in i john blunds värld. Vaknar jag av att en Alice säger.
"Hej, Lina. Jag fryyyser."



Man kan ju inget annat än att släppa in den lilla gullungen under täcket i värmen. Såå gosigt. Å till min oförvåning, har hon samma åsikt som sin mamma, HELA kroppen ska vara täckt av täcke, inte en millimeter får befinna sig utanför.

Så där låg till tills resten av huset vaknade, ca en timmer efteråt.
Sen var det full fart igen.



 

Me and my gudson



Framåt 10 tiden efter en liten promenix var jag död. Somnade i soffan med min gullunge, Elliott, på bröstet. Där låg vi en timme. Den timmen behövdes :-)
Sen var det full fart igen...

Ett FÖR fult ful-kort



När vi kom hem till Norrtan funderade jag på att gå mina ögon till viljes att stängas förgott inför natten. Men svärmor insisterade med en middag, å det kundej u vara skönt att få lite mat i magen utan att behöva laga den själv. TACK SVÄRMOR! :-)

Äntligen vid läggdax vid 10-tiden på kvällen kröp Jonas ner i min säng och babblade järnet. Jag hörde varannat ord till en början, men sen vart jag pigg. Ögonen var inte alls trötta men hjärnan var otroligt seg. Vad kallas det tillståndet?

Sen vart det SNARK!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fullspäckad helg!! Kram

2009-01-20 @ 21:09:23
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hille

Var Lisa oxå uppe till 12??:-) imoponerande

Vad mysigt med lille Alice. Jag saknar er och barnen så mycket. VILL ÅKA HEM TILL ER NU!!! Men var finns tiden som skulle behövas?? Puss

2009-01-21 @ 12:28:13
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0