Ledig i två veckor

holla lattjihii o holla lattjihoo!! (Mora träsk)

Efter imorgon (fredag) är jag ledig i två veckor!! Underbart!!!
Gu va mycket vi ska hinna med.
Önskar jag kunde mena med renoveringen hemma, men nej.
 
I helgen blir det "lilljul" med Es mormor och farfar och deras familjer, hemma hos oss.
På måndag åker vi upp till Bydalen i en vecka över julen. Elliott ska få testa på att stå på ett par skidor i backen. Det ska bli lovely att bevittna... kameran i högsta hugg!! :-D
Sen hem, ska äntligen få träffa lill Affe :-D
Saknar denna lilla familj till tusen!! Å min Hölena ska få se hur vi numera bor :-)
Efter den lilla träffen är det nyår...
Sen är semestern slut.

Var tog all tid vägen till att:
* gå igenom alla bilder och fixa med dom till mitt projekt.
* fixa med elen i dörren till vårt sovrum och därefter göra en egenkonstruering på listerna, för att få plats med elen in under dom.
* spackla, slipa och spackla, slipa igen och sen måla vardagsrummet 2ggr.
Det är vad jag vill få klart under "jullovet". Ska det var för mycket begärt?



Kankse om man schemalägger varje dag, så kanske man hittar några timmar här och var. Det är nog det som behövs.
Problemet med oss är att ingen av oss har någon speciell erfarenhet av renovering och bygge osv. Men skillnaden mellan oss är att jag har viljan, den har inte han. Därav har jag lärt mig spackla, måla, slipa, tapetsera och nu spika lister. J har inte viljan. Han vill ha det snyggt och fint men han är inte villig att göra någonting åt saken själv. Vilket irriterar mig till vansinne. (så rikar är vi inte att vi bara kan lejja fört´)
Köksluckorna i förra lägenheten tex. Inte hade väl jag renoverat några sånna förrut heller. Men med lite fantasi, spackel, en slip, vilja, tid och färg så glänste dom efter ett tag. Å jäklar vilken skillnad det blev :-D
Fundrar snart på att dra iväg honom på renoverings terapi... eller varför inte en kurs hos Martin Timell eller arga snickarn? Speciellt nu när vi bor i hus. Då måste man sköta sånt. Näst-nästa sommar bör vi ge oss på fasaden. hahahha.. lovely tanke *not* och nästa sommar är det ju golv och köksutbyte på listan, eftersom vi måste döda fukten. Så vi har fullt upp. Bara att grabba tag i probelmen och få dom gjorda. Utan gnäll och tjaffs.
De e ba å gört´ Darling!


Kommentarer
Postat av: Sara

Då kommer du befinna dig på andra sidan fjället ju...ta skidorna över till funäs, där vi firar nyår :) Hoppas Elliott gillar skidåkningen och att det inte blir för kallt...då kan kidsen lätt bli lite kinkiga ju! :) Höörs!

2009-12-18 @ 12:22:21
Postat av: Lina

Jasså, ligger bydalen och funäs fjälls-i-fjälls??

2009-12-18 @ 14:39:03
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Hille

11!!!!!!!!!!!

2009-12-19 @ 14:11:03
Postat av: Hille

11!!!!!!!!!!!

2009-12-19 @ 14:11:15
Postat av: Hanna

gud vad skönt! mobilbloggning som gäller mao?! :)

tycker du är helt fantastisk som renoverar och har dej. måste verkligen ha vilja för sånt. fattar inte vad elliott gör under tiden? roar sej själv medan du slipar?

här har vi iaf kommit en bit påväg, men som sagt, växer det inte pengar under armhålorna får man dela upp det lite :)



massa kram

2009-12-21 @ 00:11:54
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0