En heeelt vanlig morgon

Klockan är snart kvart över sex och jonas kommer upp för att säga hej då. Jag får en gos-täcke-kram och vill verkligen bara somna om. Med mycket sömn kvar i ögonen drar jag mig upp ur sängen. Hade minst kunnat sova 4-5 timmar till.
Väl nere sitter Elliott framför tv:n i ljuset av den skönt röda julstjärnan. Han lyser upp som en sol: Mammaaaa!! (känns nu genast lite bättre att man gjort någon glad genom att stiga upp)
Mamma sitta här, säger han och pekar på soffkudden bredvid honom. Nej hjärtat, mamma måste gå och sätta på sig fejjan och grejja fram frukosten.
Efter lite stånk och stön kan jag ta mig från soffan utan tjuut. *tummen upp*
Väl framför spegeln studerar jag mina mörka ringar under ögonen innan jag smetar över dom med smink i tro och hopp om att dom ska synas mindre. På med pudret, eyelinern, (här vill Elliott promt ha frukost, NU! på momangen!) mascara, ögonskugga (har faktist tre stycken olika på mig idag. En brun, en lite guldglittrig och en med en vitare nyansshimmer) och sist men inte minst på med lite av makeupstores cover all mix.
I vilken ordning sminkar ni er?



Vips, börjar jag skymta mig själv i spegeln.
I två minuter hinner vi sitta ner tillsammans vid frukostbordet. Vi brukar annars kunna sitta minst en halvtimme. Men just idag, just idag *suck* lyckas Elliott höra tonera från Special Agenten Osos melodisignatur... och kan inte alls sitta kvar. Nej nej. Mamma, det måste du ju förstå, det är ju Oso på tvn! Med sig i språnget tar han med sig mackan och jag bara inte orkar tjaffsa.
Där vid frukostbordet får jag sitta i lugn och ro i 5 min och äta upp min fil och bläddra i Norrteljetidningen för mig själv. Utan någon som ska bläddra i förväg till säljmarknaden och peka ut alla cyklar.
Vips, är klockan halv åtta.
Hjälp!
Dukar av bordet, upp borsta tänderna och håret. Örhängen? halsband? (nej, det blev för mycket till dagens outfit) Örhängen och armband fick det bli. Spreja lite jox i luggen som är för lång att ha rakt ner.. så den får nöja sig med att svänga liter åt vänster.

Ner.
Skyndar till tvrummet där jag till min fasa upptäcker att E hämtat sitt glas med nyponsoppa från köket. *kladd och klet under fotsulorna. Han har givetvis inte gått lugnt och stilla med glaset... han har sprungit. Fasa nummer två är att barnet fortfarande har pyamasen på sig. Han var iaf hel och ren från nyponsoppa.
Upp.
Hämta kläder.
Ner.
På med kläder.
Upp igen.
Byte av strumpbyxor.
Ner.
Torka upp kluttarna från nyponsoppan på golvet.
Väl i tv rummet plockar jag med mig en halväten macka, sugrör och det halvtomma glaset med nyponsoppa.
I min hast slänger jag ett öga på klockan. 07.43. *Shit, börjar om en kvart*
Mitt i pareringen av allt jag har i mina nävar, kommer jag på den lysande idén med att släcka julstjärnorna på vägen. Det var ingen *tryck in knapp* Det var en *tryck ner* knapp.
*tryck hårt*
Jag hade valt handen med glaset i eftersom glaset går att hålla i i kanten med nyperna bara.
Schosvung säger det och jag har fullt med nyponsoppa på smalbetet. Och jag fick inte ens ner knappen. Men nu var det ju lätt... glaset jag hade i handen låg ju så fint på golvet mitt i pölen av nyponsoppa. Så jag hade ju helt plötsligt en hand över.
*klick* Så var lampproblemet löst.
Mumlade svordommar, påväg till köket för att hämta något att torka upp ännu lite mer nyponsoppa med. Det var kallt och blött på benen.
Upp igen.
Byte till mitt sista par hela och rena par strumpbxor.
Ner.
Lite tjafs med Elliott om jackan.
Mitt i mitt eget stimm hör jag någon tjatar båsa mamma båsa.
- VA?!
Jaha blåsa i ärmen. Något vi börjat med nu när vi ska gå utanför dörren. Om man blåser i ärmen blir det som varm och gosigt. Så *blås blås* i båda ärmarna o och sen var det dax för mamma att välja skor. Dom svarta stövlarna var på i ett schvung.
Elliott gallskriker.
Mamma båsa mamma båsa.
Va, Jag har ju redan blåst.
Han pekar på mina skor. Han vill blåsa i mammas skor.
Gulle dig men vi har inte riktigt tid. Tittar på klockan 07.53!!
Hjälp!
En blick senare tar jag av mig skorna och låter honom blåsa.
Släcker alla lampor, låser och öppnar bilen.
Frusen.
Behöver jag ens nämna att bilrutorna behövde skrapas!?

Destination Dagis. Korsning. Rödljus. 30-skylt. Korsning. Ur bilen. Bär in honom, istället för snigelstegen. Puss. Kram. vink vink. Sätter mig i bilen. Fan redan sen.
Destination Arbete. Korsning. 30-skylt. Rödljus. Raksträcka. Rödljus (fast grönt ljus). Raksträcka.

Status 12 minuter sen.

Kommentarer
Postat av: Marih

HaHa..du skriver ju bara fööör roligt gumman. Bävar mig för den tiden som komma skall sedan med lämning och hämtning på dagis när man är själv. Men det ska nog gå o få ordning på de. Snäll chef så får nog rucka lite på mina arbetstimmar.

Hoppas du får en fin dag på jobbet iaf och att ni får en trevlig kväll.. Någo tplanerat inför helgen? Jag kommer på onsdag eller torsdag. När ska vi ses??? längtar såååå

2009-12-11 @ 10:37:23
URL: http://familiaberlgund.blogg.se/
Postat av: Hanna

underlagskräm, vit mascara, nåt som fyller i de röda blämmorna i ansiktet, svart mascara, ögonbryn, rouge, kajal.

thats it.

2009-12-11 @ 11:35:09
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Marie - ja vi ska på julbord ikväll hela familjen :-) sen är det 50års fest imorrn å på söndag kommer Lisa och co. Så det är fullt upp.

Ja nu börjar det närma sig resa för eran del :-D Nästa helg har jag förövrigt bortamatch mot Storvreta i Vattholma.. av alla ställen :-) du kanske vill kika?? :-)



Hanna- glömde rougen. Den e som pricken över i:et :-D

2009-12-11 @ 11:40:53
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Hille

I vilken ordning jag sminkar mig?? Hm...finns det många att välja på? Jag tar på mig mascaran...KLART! Tar bara 30 sekunder, perfekt.

2009-12-12 @ 15:31:52
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Micaela

Smink ja... Slår till och med Hille, använder ingenting! För snål och för lat. Händer kanske 6 gånger per år att jag sminkar mig, och då är det mascara och rouge som gäller. Och då kan jag tillägga att mitt rouge har jag ärvt från mamma. Det har säkert 10 år på nacken och är så gott som slut... =)

2009-12-12 @ 22:29:31
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0