Elliott vet...

... att om man är snäll får man paket av tomten.
Vi har inte sagt att man måste vara snäll mot tomten, bara att man ska vara snäll.

Han har tänkt till på sitt eget lilla vis... en kväll stod jag och tittade på honom när han stod och begrunnade alla tomtar vi ställt fram. Han lyfter upp den största tomten som står på golvet med lykta. Den tomten har verkligen varit aj aj inte röra, bara titta. Han har varit jätte duktig, men just nu tog han tag i den, varsamt (den är upp till bröstkorgen på honom) och höjde upp den till ögonhöjd. Sekunden senare får tomten världens blötaste puss. Han ställer ner den igen och går vidare till nästa tomte. I dörrhålet står jag och bara gapar.
Min lite ofrivilliga "tomtesamling" har vuxit med åren. Varje jul fick jag en tomte av farmor. Det var väl en så där julklapp som liten. Men idag är det kul. Hela sideboarden är ett eget tomteland... fullt av tomtar med renar och släde. Elliott är helt facinerad.
V A R J E liten tomtenisse fick sig en blöt puss. Eftersom att jag är runt 25 jular så fanns det inte mindre än 25 tomtar att pussa på + lite till i alla möjliga storlekar. Såklart jag skulle sprungit efter kameran eller något. Han missade inte en enda. Men då hade jag ju missat hela underverket.

Det måste vara förvirrande för en liten pojk att det finns så många tomtar. För egentligen är det ju bara en The One And Only som är den riktiga. De andra är ju bra billiga kopior. Men det lär han bli varse om i jul. Jag ska ladda batterierna till filmkameran och ha den i högsta hugg.


Kommentarer
Postat av: Micaela

haha va gulligt!! =)



Du får jättegärna kolla vad den heter! Behöver alla tips jag kan få känns det som. Hittar både negativt och positivt med alla typer av lösningar....

2009-12-17 @ 21:20:46
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0