Tårar på arbetstid

Tårarna brände i ögonvrån. Snart rinner det över, tänkte jag.
Tänk på något annat!! Tänk på något annat!!

På fikarasten hade jag snappat åt mig dagens Aftonblad... Jag började läsa om en man som plågat sin sambo i en liten stuga på knappt 50kvm, i nio år. Det gör mig så arg. Finns verkligen sådan här grymhet?
Jag bläddrade en sida.

Emma Janestig... Max och Saga... ska jag verkligen läsa det här nu? Kunde inte låta bli... :-(
Deras sista dag tillsammans, i detaljer...
Hennes sista minnen...
Hade hon kramat dom ordentligt och verkligen visat dom sin kärlek?
Hur hon sen vaknar upp och är arg över att inte få träffa sina barn...
Hur hon besöker dom på bårhuset...
Allting brister...
Hon beskriver begravningen. Att vilja vara nära dom en sista gång.
Hur skulle jag kunna/vilja gå vidare i mitt liv om inte Elliott levde längre...?

Helt plötsligt är det som om att det har / ska hända mig!!
Tårarna flödar...
Varför slutade jag inte när jag kunde??
SHIIIT Svetsaren är kvar!! *panik* inte kan jag sitta här som ett jäkla grinarsle.
*In på toan*
*Dörren utanför öppnas*
*väntar lite... väntar lite till*
Sen gick jag ut, då står han där och väntar på mig...
det första jag ville säga är att JAG HAR MINSANN INTE GJORT NR 2.
han skulle bara meddela att han går nu och att jag kunde låsa efter honom.
*pinsamt*
Såg säkert helt blank och gråten ut i ögonen.
Huaa

Jag tänkte.. när jag kommer hem.. ska jag pussa på ugnen min så han vet att han lever, tio gåner om!!! :-)
Jag kan göra det.. men inte Emma.


Kommentarer
Postat av: Sanna

det är hämskt att det finns sån grymhet i vår värld! ska det någonsin sluta?

2008-10-15 @ 21:11:07
URL: http://sannastankar.devote.se
Postat av: Micaela

flera gånger om dagen kommer jag på hemska saker som skulle kunna hända och hur jag inte skulle klara av det, allt från jordgetingbon (dagens avsnitt av sjukhuset) och brutna armar till kidnappning och så hemska saker som jag inte förstår hur en människa kan göra mot en annan, än mindre mot försvarslösa underbara barn. vad är det för värld vi lever i? men efter att ha kramat och pussat lite på max och klämt ur en snabb tår så känns allt så himla underbart igen! =)



hoppas du sover gott inatt! det har jag gjort i två nätter nu, hoppas på tredje gången gillt.



jag läser förresten inte tidningarna. inge bra för mig.

2008-10-15 @ 23:31:57
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Micaela

när vi ska ner sätter jag max i spjällsängen vare sig han vill eller inte. sen bär jag först ner chassit och sen ner med sittdelen och sen hämtar jag max och skötväskan och så ner igen! upp blir likadant fast tvärtom. har jag handlat får jag oftast med mig en på se i sittdelen och en med chassit men om det är för tunga grejer så blir det en vända till. är iaf helt slut redan innan eventuell promenad......

2008-10-16 @ 10:12:29
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Sanna

du får hålla ett extra öga på elliott, snart kommer jag och kladdar ner honom med sylt! MOAHAHA!

2008-10-16 @ 13:19:33
URL: http://sannastankar.devote.se
Postat av: Micaela

nu blev jag också jätteavis!! hur gammal är tekla i januari? hon kan ju inte va så mycket mer än 1,5år? du får hälsa dom grattis från mig =) vad har anders för jobb om dom har råd med allt det där?



längtar efter hus..... och lite efter en till bebis också, knäppt nog. men inte dags än på ett tag! =)

2008-10-16 @ 18:38:17
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0