Hjälp mig få bort sötsuget!

Problemet med mig är att jag ÄLSKAR ATT TUGGA!!!


Varför ska jag inte knata upp och ta ett vinerbröd, som bara ligger och väntar på mig, en trappa upp? (på jobbet)
Det ligger där och ser huuur gott ut som helst! Det bara väntar på att jag ska sätta tänderna i det och smaska mig inått mitten, till det allra heligaste!

Vad gör det lilla mot min vikt? inte mycket tänker jag.. men det är ju summa sumarum.
Varför vill min kropp ha något sött varje dag, varje timme, varje sekund?
Det är skit jobbigt!! jag kämpar och kämpar.. men inte får jag något för det !!
Det händer ju inte ett jota!

Min regel är att, en dag i helgen få välja NÅGOT som är sött, om jag måste!

Äter en frukt mellan frukost och lunch och mellan lunch och middag!
Men inte fasiken går sötsuget bort av det inte...
Det här är skit jobbigt!!!!!

Det jag drömmer om just nu är en STOOOR påse, full med CHOKLAD, att bara vräka i sig. *suck*
Varför kan jag inte längta efter typ.. en banan, en hård brödbit eller varför inte bara lite vatten?

Hjälp mig!! Något lättare/enkelt snacks du kan tipsa om?? Så att jag får tugga iaf.. tuggummi och morötter är jag redan trött på...
HJÄLP!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vissa nötter ska ju vara bra. Jag har börjat med GI nu. Hittills har jag klarat mig bra. Jag lyckades stå emot fikat i tisdags på jobbet, puh!

2008-10-16 @ 19:47:04
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: sanna

tuggummi och loka :)

2008-10-16 @ 21:24:07
URL: http://sannastankar.devote.se
Postat av: Hölena

Jag åt cashewnötter när jag GIade. Men jag föråt mig nog på dom för nu kan jag knappt äta dom längre:-) Men det hjälpte då tycker jag. puss

2008-10-16 @ 22:52:52
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Micaela

om jag verkligen måste ha något så köper jag cashewnötter eller pistad eller vad det är. hur nyttigt det egentligen är vet jag inte. men det sägs ju att det är bra att äta iaf.

vindruvor kanske?

2008-10-17 @ 00:02:39
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Bettina

Hej Lina, läste din blogg, och har ett tips som jag brukar äta emellan måltiderna och det är söta mandlar som finns vid bakhyllan i affären och torkade aprikoser, det funkar faktiskt.

Ha det bra och lycka till!

2008-10-17 @ 23:16:40
Postat av: Sofia

Jag är galen i allt som smakar sött! :D

2008-10-18 @ 23:14:28
URL: http://soffelull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0