Skit

Detta snöoväder bidrog till kaos.
Jag har nog aldrig haft det så kämpigt på jobbet nångång.

I måndags kom vi inte ens ut från porten. Vi kom inte till dagis förrän halv elva. Då har jag pulsat mig dit i en meter hög nysnö. Pressen på arbetsplatsen hade blivit för stor och dom skreeeek efter hjälp. Elliott var grinig för att han inte fick gå. Bilen var inte att tänka på. Värmaren hade stått på så man kunde iaf skymta den. Men eftersom det inte var plogat fanns det inte någon möjlighet att köra i en meter hög snö.
Jag kom till dagis genomsvettig.
Jobbet hade skickat en bil för att hämta mig där.
Bussar och bilar stod kors och tvärs genom hela stan. Och ni som varit här, vet att Norrtälje är ett miniatyr-Sanfrancisco ( hur det nu stavas?) vilket inte gjorde saken bättre vad gälde halkan.

Vi var fullt utrustade, stod i beredskap, FÖR ETT NORMALT SNÖFALL!
Men 1,5 m på två dygn är inte normalt.
Låter kankse inte så mycket.. men tänk er 1,5 m, på varje ynka liten centimeter av stades ytor.
Det resulterar i GIGANTISKA SNÖVALLAR!
Och folk blir tokiga.

Jag har blivit nerringd... i två dagar, samtal efter samtal, aldrig något uppehåll. Har inte ens fått någon ordentlig lunch. Igår försökte jag äta min matlåda i två timmar, sen gav jag upp.
Jag är så less.
Våra snöröjningsgubbar har jobbat 48-timmars pass. Dom har slitit som djur! Men får ändå bara skit!
Det roliga är att vi är ju nya på marknaden och det vet folk.
Därför ringer dom och skäller ut mig och menar på att sämre snöröjning har det aldrig varit med om och vi kommer inte att ha kvar vårat entreprenör-skap till nästa år. De förra gjorde det MYCKET BÄTTRE!
Det är ju så pinsamt.. för det dom inte vet är att vi har hyrt in dom som har skött snöröjningen i Norrtälje de senare 25 åren. 
Det här är ett extremt snöfall! Fatta!!

I måndags vart jag lämnad själv på kontoret för att folk var hemma och sov efter sitt 48- timmars pass och andra var på kris möte. folk ringde och hotade med det ena och det andra. Folk hade inte kommit till jobbet och vill att vi ska betala deras förluster. Pinsamt.
Det hade blivit mörkt ute. En man ringer upp och skäller ut mig och berättade med väl valda ord var han skulle göra med oss, jag lyssnade, sen kommer kommentaren.
"Ser att  ni stängt grinden, nere på ......." WHAT???
Öööö jaaa..., sa jag.
Efter det tog jag några till samtal, innan jag släckte ner hela bygnaden, tänkte att jag inte ville synas.
Då får jag ett till samtal.
"Har ni gått hem nu?" Jag kröp ihop.
"Vart du rädd nu?"
Där satt jag ihopkrupen i min fotölj som jag förflyttat mig till, för att inte sitta så nära förnstret ,"ifall att".
"Klart jag blir!!! Det du gör, nu är ju olagligt", sa jag.
*klick*
Vågade inte titta ut genom fönstret. Det ringde ju som vanlig precis när jag lagt på och jag tog ett samtal till. Min röst skar sig. Jag ringde upp till dom på mötet och berättat vad som hänt. Rösten skar sig och jag var livrädd.
Händelsen resulterade i en polisänmälan.

Hela tisdagen, satt jag i telefonen. GALET! Utskällning efter utskällning. Har funderat många gånger att bara lägga på. Men då blir dom ju ännu argare å så får jag stå ut med det också.

"Era jävla skithögar, skicka hit en bil omedelbart och ta upp all snö som ni lagt på min uppfart!!"
Tror du att vi lagt den där med flit eller?
Och fresten har vi ju bara en bil som står och väntar *not* ironi!
VI HAR INGA BILAR!! ALLA ÄR UTE OCH KÖR FÖR FULLT!
Vart vill han förretsen att vi ska göra av all snö?? Hänga upp den i träden eller?

Ring ring...
Jag svarar
- Sand?,skriker han.
- sand?
Jaaa, sand? Är det något ni har eller??
-Ja, vart vill du ha sandat?, frågar jag.
- I hela stan för i h-vete. Inte kan ni ploga och inte kan ni sanda... vad kan ni egetligen??
Och så började klagandet...
-Ja, jag svarar i telefonen och antecknar dina synpunkter,  men om du vill häva ur dig så javisst varsågod, jag lyssnar.
- Öhh nämen va.. nej, det ska jag inte behöva. Tack så mycket, hej.

Jag blir toookig!
Idiotsamtal, klart vi var ute och sandade!

Grannar som försöker komma någon vart på parkeringen.Hur dom än sandade och hade sig, så var det bara att snällt backa in igen, kom ingen vart.
Ser du bilen på vänster sida, där bara vindrutetorkarna sticker fram.

 

Kommentarer
Postat av: Micaela

Fy farao vilket jobb du har i dessa tider! Jag skulle aldrig klara av så mycket klagomål.... =(

Tur att det ska smälta nu då =)

2008-11-26 @ 20:36:38
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Eva Peva

Lilla gumman! Vad stark du är!!! kramar om

Som tur är blir det tö nu så då borde det lugna sig lite..

Hoppas dom får fast idioten! morr

2008-11-27 @ 12:07:32
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: Eva Peva

Appropå sockersug, är helt galet sugen på lakrits just nu! Så mycket va det borta.. =P hahahaha

2008-11-27 @ 12:08:49
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: Eva Peva

Appropå sockersug, är helt galet sugen på lakrits just nu! Så mycket va det borta.. =P hahahaha

2008-11-27 @ 12:09:53
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0