Klant-arsle

Det är jag!
När man går och tänker, tappa förbövulen inte brick- fan nu!!
Inför si sådär 100 pers.
Lina, snälla, gör det inte!
Glaset börjar åka pendeltåg över servetterna och så småningom krocka med ett "kling" i tallriken. För att parera att inget skulle kraschas, agerade jag instinktivt och vickade brickan till höger... det resulterar i att ALLT på tallriken åker åt vänster.
För att parera det, blir det en vänster sväng... vips åker flaskan upp i luften, jag kastar mig efter den, samtidigt som jag går ner på knä, och stödjer upp, för att inte tappa hela brickan, inför alla miljoner ögon.

Det skramlade inte så värst, fick jag höra. Det var nog mitt kroppspråk som drog till sig uppmärksamheten. Värsta gesterns och hopp och studs! men det såg tydligen graciöst ut.. haha

Bakgrundsfakta:
Jag var på möte på huvudkontoret och blev bjuden på lunch. Vi hamnade på ett gigantiskt ställe. Det var som en stor sal, med kontorsrum som en skyskrapa runt om. Stället var gigantiskt.
Det serverades buffé. Vilket resulterade i flera tallrikar.
Jag, proppmätt, ställer mig upp, slänger om halsduken och tar på mig kappan. Siktar in mig på brickbåset, tar upp brickan och börjar trava.
Jag tänker, det vore ju för hemskt att ställa till det med en scen här.
Av nån jäkla anledning händer detta. Jag minns inte vad som startade det hela.
MARDRÖM!

Det var jätte många som hade lagt märke till min dans och min kollega log brett. Det där kunde jag inte ha gjort bättre själv.
Upp från golvet, fick jag skygglappar för ögonen och hade bara brickbåset i sikte. På vägen ut han jag med att få några  gliringar.
 " Nära skjuter ingen hare"
" Vilka reflexer, är du målvakt?"
 "Det där gjorde min dag"
" Nästa gång jag håller på att tappa något ska jag försöka tänka på dig"
"Vilka blixt reflexer".
Väl ute på gatan pustade jag ut!
Hoppas att jag aldrig behöver bli ihågkommen som hon som nästan tappade brickan, av alla slipsnissar på huvudkontoret.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag säger då det ;) Var dte inte du som snubblade över sargen i ett fullsatt Fyrishov på line-up oxå?! :D

2008-11-12 @ 21:08:02
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: lajsa

hahahahahahahahahah

2008-11-13 @ 07:17:19
Postat av: <<< Lina

Jovisst, tycker att jag känner igen det där, haha! :-D

2008-11-13 @ 08:08:28
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0