Ettårskalas och släktband

Hujedamej, som Astrid skulle ha sagt!

Om jag räknade rätt så var det 13 barn och 10 vuxna samlade kring matbordet. KAOS! Men det var hur mysigt som helst. Barnen fick wåfflor, vissa visste vad det var och andra undersökte den nya matsätten mycket noggrant.
Det är så kul att se hur Elliott reagerar ihop med andra barn. Helt otroligt. Dom leker fastän att dom inte pratar samma språk. Bebiska och vanlig 2årigska.

Födelsedagsbarnet heter Alice. Hon är en toksötis.

En sak som e lite ball, på nått vis.
Lisa, min gamla fjuna, har jag känt sen urminnestider (4an eller nått). Jag har lärt känna hennes familj väl och har på senare tid börjat att umgås lite med hennes syster oxå :-) Så kul att ni växer upp och mognar till lite.. era fjompiga 86:or. Som var en hack-i-hälinen när vi var yngre. haha
Nu till saken..
Familjen har ett ytterst ovanligt namn (som förövrigt tränaren Anna Hs pappa hade svårt att uttala *fniss* Han la till ett ö. nån stans mitt i. jaja)
Detta efternamn stötte jag på i mammagruppen för ca ett år sedan. Det visar sig att dom båda har samma efternamn. Och båda vet om att det finns två årskilda släkter i sverige. OCH JAG HAR TRÄFFAT DOM BÅDA!! helt otroligt va?
Nån stans på vägen så måste det ju gynna ut i att dom är släkt långt lååångt tillbaka.
Det roliga och lite förvirrande i det hela är att Lisas barn också heter Alice...
Ballt va?

Kommentarer
Postat av: Anna

JAg tror det var ett ä han la till, typ christiärnin... o så drog han ut på "är". Tokiga pappa. Vet du att han hade svårt å säga Edo med?! Han sa och skrev Edu. ;)

2008-05-01 @ 11:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0